• Anonym (mamma)

Mobilabonnemang/kontantkort till barnen?

Vad har ni?

Två barn, som behöver kunna ringa kortare samtal på mobilen.

Som vill kunna surfa på den när dom inte är hemma

Som skickar en del SMS och MMS

Har nu telia kontantkort och har köpt extra för surfen. Men kollat runt lite på ex hallon.se och kan se fördelar med allt i ett ex kontantkort.

Nån som har tips?

• Svar på tråden Mobilabonnemang/kontantkort till barnen?
  • beam82

Jag kör också comviq kontant med fastpris till min, då vet jag att han alltid kan ringa, men med fördelen att han inte kan tex rösta i idol o liknande, som kan göra att pengarna på ett vanligt kontantkort rinner iväg ganska snabbt. Dessutom kan man välja hur mycket man vill betala per månad, skillnaden blir då hur mycket surf man får.

• Anonym (halebop)

Vi har Halebop och det funkar bra, och är billigt.

• Dr Mupp

Comviq har mina barn. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Majsan70

Vi har Telenor abonnemang till vår dotter och det har hon haft i 4 år nu.

• Anonym (mamma)

Vad betalar ni per månad?

• M i l l a n

Mina barn har varsin telenor abbonemang sen ca 3 år tillbaka. (Barnen är 14 och 16.) Det kostar 199 kr styck i månaden. Då får dom ringa upp de 199 kronorna, sms:a hur mycket dom vill och surfa fritt utan att hastigheten sänks efter ett tag..

Tror tyvärr att det inte längre finns abbonemang med fri surf. Så vi behåller deras abonnemang så länge vi kan. Dom surfar så mycket på sina mobiler så det skulle inte löna sig att byta. Vi har jämfört med andra bolag och vi kan inte komma ner i pris utan att få mycket sämre villkor. Eftersom alla i familjen har telenor så har vi även tecknat ett familjeabbonemang. Då ringer, sms:ar och MMS:ar vi gratis till varandra i familjen.

• Majsan70

129 kr i månaden betalar vi. Då ringer hon fritt till alla i familjen och surfar en hel del. Hon har aldrig gått över den här summan.

• Anonym (Jonnes)

Jag skulle rekommendera ett kontantkort eller ett DELA koncept för hela familjen.
    Min familj kör ett dela koncept från operatören Swedfone och vi är jättenöjda. Jag får SMS när någon överskrider vår "budget".

• Anonym (Familjedeal)

Vi har Telia dä4 barnen är påkopplade för 149:-/mån. Fria samtal sms mms och så delar vi på surfen som ingår i mitt abonnemang. Funkar jättebra.

• sextiotalist

Vi har Telia kontantkort. 199 för sonen och 99 för oss vuxna. Det räcker för oss. Inget abonnemang hade kunnat bli billigare.

Svar på tråden Mobilabonnemang/kontantkort till barnen?