• Gung Ho

Underbar styvfar!!

Anonym (Jane Doe) skrev 2013-12-26 20:53:27 följande:

Det brukar inte vara män som har problem med sina bonusbarn. 

Nej jag har sett den idén lyftas fram ett antal gånger här... Undrar om det är så och isf varför..

Har själv en väldigt bra relation med 'min bonus' (det är lite nytt så det känns fortfarande ovant att säga).. Hon sade spontant till mig härom dagen när hon, jag och min son åkte buss "Du och mamma passar bra ihop".. Inget man förväntar sig fr en 6-åring..

Min 'tjej' (vad kallar man det i vuxen ålder om man inte är sambos) kommer jättebra överens med min son oxå och tycker väldigt mkt om honom..
  • Gung Ho
    MuppinCowboy skrev 2014-01-07 21:19:26 följande:
    Det är kanske just det här som gör det

Bonuspappor är roliga och snälla medan bonusmammor får ta hand om vardag och tjat om läxor och städa rum osv
    Fast det kanske är fin förutfattade åsikt..

I vår familj, som svaret du citerade faktiskt gällde, tror jag att en stor anledning till den bra kontakten är att jag både är kärleksfull mot barnen, pratar direkt med dem men även sätter tydliga gränser som ger trygghet. Att förenklat säga att bonuspappor är ngn slags lekfarbröder kanske speglar din erfarenhet, men inget man ska generalisera och det gäller definitivt inte vår familj..
Svar på tråden Underbar styvfar!!