Underbar styvfar!!
Anonym (Jane Doe) skrev 2013-12-26 20:53:27 följande:
Det brukar inte vara män som har problem med sina bonusbarn. Anonym (Bibo) skrev 2014-01-07 16:14:28 följande:
Tror också att en bonusmamma ofta vill ta på sig mer och vill analysera allt jämfört med en bonuspappa som kanske inte blir lika kränkt över att inte få följa med på utvecklingsamtalet, inte skall analysera hur fel biopappan gör jämfört med honom själv osv. Dvs han går in som en extra vuxen inte som någon som ofta på en gång vill ställa upp på alla håll och kanter, fixa och dona och få det att bli en mysig familj.Känner inte igen mig i denna bild av styvmamman. Tror mer på teorin att det inte är så många bonuspappor som hittat hit till detta forum. Kanske är det lättare för män att beklaga sig sinsemellan irl? Min sambo har tex några manliga vänner som är i samma sits som jag och därifrån har jag fått oväntat stöd. När jag har försökt prata med mina kvinnliga vänner så blir jag ständigt missförstådd så jag har gett upp.
Jag säger som jag brukar säga: jag hade gärna hört den underbara styvpappan berätta hur det funkar