Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Bästa bältesstol (Isofix finns) besafe izi up x3 fix?

Hur lång är din son? Min son är 105 och han har ca 5 cm till att växa i sin besafe innan den når överkant på öronen. Tyvärr väger han 17kg så han kommer nog precis kunna ha den till sin 4 års dag om fyra månader.

Så huvudet får sticka utanför skyddet upp till överkant på öronen.

Sisisisi skrev 2013-12-26 21:44:57 följande:

Jag skulle definitivt köpa en större bakåtvänd stol! X3 är ju en av de minsta. Köp en axkid, belogic, maxway

, multitech eller Twoway så kommer han att kunna åka bakåt till 5-6 år :)

Keep your child rear facing for as long as possible!

Även besafe plus är upp till 25kg. Och besafe är i särklass bäst. De andra märkena sitter barnen lågt i bilen och blir lätt åksjuka (känner många) eftersom de inte kan se ut.

Jag skulle ALDRIG köpa ett annat märke än just besafe.
    Sisisisi skrev 2013-12-26 22:00:53 följande:

Jo, den är godkänd till 25 kg men har inte lika hög rygg så den kan inte användas lika länge.

Tramsigt att vägra alla andra märken. Bättre att ha barnen bakåt ännu längre i en annan stol än att vända framåt!!
    Keep your child rear facing for as long as possible!

I TS fall med en kort son på 90 cm vid 3 års kontrollen borde de kunna ha en besafe plus till fem års dagen. Min son var 8 cm längre vid tre års kontrollen (98cm) och är idag 103 cm (var tvungen att mäta och han skulle jag kunna ha i stolen minst 6 månader till längd mässigt tyvärr fanns inte plus när vi köpte vår för tre år sedan. Man räknar med att barnet ska kunna vara 115cm i en besafe. Jag har sett ett barn i den längden som suttit enligt rekommendationen. Men då är det en plus!
    Malinn81 skrev 2013-12-26 22:23:38 följande:

Sambons motiveringar är att om sonens ben är böjda (när han blir längre) vid krock bryter han kanske benen men o andra sidan vad är ett eller två benbrott i jämförelse mot bruten nacke eller att han dör?

Sen tänkte jag på det, alla barn vill ju sitta framme om några år (ville de själv) men köper vi en Isofix nu så tvingas han sitta bak alltid. Kanske taskigt

Ja du att välja mellan ett brutet ben eller bruten nacke och svullen hjärna är ju tokigt. Men visst väljer han bruten nacke och svullen hjärna är det upp till honom. Ett brutet ben läker en bruten nacke och svullen hjärna kan ge ett multihandikappat barn.

Men är barnet bara 90cm och väger 14kg kommer han kunna åka bakvänd ett bra tag framöver.

Svar på tråden Bästa bältesstol (Isofix finns) besafe izi up x3 fix?