Inlägg från: Sisisisi |Visa alla inlägg
  • Sisisisi

Bästa bältesstol (Isofix finns) besafe izi up x3 fix?

Jag skulle definitivt köpa en större bakåtvänd stol! X3 är ju en av de minsta. Köp en axkid, belogic, maxway

, multitech eller Twoway så kommer han att kunna åka bakåt till 5-6 år :)

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Sisisisi
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-12-26 21:56:50 följande:
    Även besafe plus är upp till 25kg. Och besafe är i särklass bäst. De andra märkena sitter barnen lågt i bilen och blir lätt åksjuka (känner många) eftersom de inte kan se ut.

Jag skulle ALDRIG köpa ett annat märke än just besafe.

Jo, den är godkänd till 25 kg men har inte lika hög rygg så den kan inte användas lika länge.

Tramsigt att vägra alla andra märken. Bättre att ha barnen bakåt ännu längre i en annan stol än att vända framåt!!

• Sisisisi

Bra att du vill vänta med att vända. Visa sambon lite krockfilmer och statistik så kanske han fattar att bakåt är säkrare. Jag skulle inte ens fundera på att vända ett så litet barn!! Mina barn var 118 cm och vägde 22-24 kg när de vändes.

• Sisisisi
    Malinn81 skrev 2013-12-26 22:48:06 följande:
    Ja vi får väl se vem som vinner kampen om bakåt/frammåt. Hade sonen varit storvuxen o inte annan bakåtvänd hade funkat så hade jag kunnat ge mej men inte när jag har de här förutsättningarna.

Fast om några år känns de som att jag är taskig mot sonen,som vägrar låta han åka som de flesta andra. Är prompt emot att barn under 140cm sitter framför en urkopplad airbag även om det är med strömbrytare. Det är ju fullt möjligt att strömbrytaren pajjar och airbagen slår ut. Även det är nog lite väl överbeskyddande av mig

Om ni inte vill ha honom bakåt så länge det går, så sikta på att ha honom bakåt till minst 18 kg iaf. Bältesstolar funkar inte optimalt till mindre barn, så vänta verkligen så länge det går. Och skit i att alla andra sitter framåt. När de åker bakåt så sitter de fem gånger säkrare!

Svar på tråden Bästa bältesstol (Isofix finns) besafe izi up x3 fix?