• Scj85

Åka till Lindvallen med 2 åring. Finns det mycket roligt att göra förutom skidåkning?

Kommer att åka med 2 åring till bekantas stuga. Kommer nog inte bli så mycket skidåkning. Finns det mycket annat roligt att göra? Någon som varit där och gjort annat än att bara åka skidor? Har kollat lite på hensidan och det verkar finnas en del. Vad är värt att göra/besöka?

• Svar på tråden Åka till Lindvallen med 2 åring. Finns det mycket roligt att göra förutom skidåkning?
  • Lena

Det finns något äventyrsbadslikanade läste vi men testade inte. Sen kan man åka hundspann. Det finns även pulkabackar.

• leexxii

Badet som redan nämnts är ju värt ett besök. Sedan finns de ju så mycket mer små saker, hundspan, skoteråkning, fyrhjulingar, bowling, pulka, alla after ski aktiviteter som finns för små barn. Jag tror inte ni får några problem med att få tiden att gå :)

• camus

Med all respekt: Att åka till Lindvallen utan att kunna åka skidor är ganska meningslöst. 

Visst, det finns ett överprisat äventyrsbad. Men jag skulle vara minst sagt tveksamt till tanken på¨att åka 2x45 mil för att plaska med en tvååring i en hårdklorad inomhuspool. 

• Lena

Som vuxen utan att åka skidor tyckte jag dock det var skittrist trots liten bebis att ta hand om

• Vinterankan

Och jag skulle säga att det går alldeles utmärkt att åka skidor med en tvååring. Min dotter var två när hon började och vi var ute i backen nästan hela dagarna. Åkte lite, picknickade lite, åkte lite, in och fika, åkte lite, bullpaus (mycket godsaker...).

• Aili
    Vinterankan skrev 2013-12-27 07:08:09 följande:
    Och jag skulle säga att det går alldeles utmärkt att åka skidor med en tvååring. Min dotter var två när hon började och vi var ute i backen nästan hela dagarna. Åkte lite, picknickade lite, åkte lite, in och fika, åkte lite, bullpaus (mycket godsaker...).

• mia maria

Jag har varit uppe i Sälen med småbarn, o min lillkille testade att stå på ett par skidor för första gången när han var två år. Så nog kan man ju testa alltid, om man inte håller sig sysselsatt med annat!

Annars så finns det ju alltid saker att göra, tycker jag! Lekland, lekplatser, pulkaåkning. Det finns en fäbod i Lindvallen men osäker på hur den är öppen på vintern, sommartid finns iaf djur där.
    Vid Valletorget finns ju en del aktiviteter, men osäker på om man kan gå upp dit (har bara varit vid Lindvallen med barn en gång o då åkte vi skidor till Valletorget). 

Jag tycker alltid att det är trevligt att vara i fjällen även om man inte kan åka skidor - ta en promenad med lillen/lillan i pulka om inte annat, eller åk ner till Sälen by o kika lite. 
    Leta rätt på när/var snögubben Valle har sina shower.

Svar på tråden Åka till Lindvallen med 2 åring. Finns det mycket roligt att göra förutom skidåkning?