Trött som bonusmamma!
Mitt liv är en enda känslomässig röra. Väntar barn med sambon som har två sedan tidigare och ett gemensamt. Är så trött och slut på hela min livs situation just nu och vet inte hur jag tänkte från början när vi blev tillsammans. Han är en stor curlingförälder till sina två äldre barn och han har inte rutiner eller gränser. Känner hur jag håller på bryt sönder mer och mer.
Det är tjafs mellan mig och han och mellan barnen. Vill inte att mina barn ska växa upp i sån här miljö men samtidigt vill jag inte heller att dom ska bli skiljsmässobarn.
Vi träffas riktigt en helg i månaden pga våra jobb och det tar väldigt mycket på förhållandet. Innerst inne älskar jag honom men har senaste tiden retat upp mig mer och mer.
Jag ångrar att jag från början tog för mycket ansvar för hans barn och det får jag ångra nu. Jag gick in med öppna armar och ställde upp i vått och torrt för dom. Känner nu när jag har egna barn att jag inte orkar med det ansvaret på samma sätt längre och har backat och då fått skit från barnens mammas sida.
Jag anstränger mig inte lika mycket längre.
Jag och sambon har gjort 3-4 utomlandsresor själva innan vi fick gemensamma barn och det har hans barn reagerat hårt på att dom inte fått följa med. När jag sitter och tänker så har det mycket att göra med våra jobb att vi jobbat om vandra och vill gärna göra något själva när vi väl träffas. Rätt eller fel jag vet inte. Känner att vi skulle behöva göra saker själva för förhållandet men framförallt jag har tänkt för mycket på barnens känslor och lyssnat för mycket på dom så nu är det dom som styr hela vår familj.
Vad man är gör som bonusmamma har man alltid fel. Förut engagerade jag mig för mycket i barnen och nu för lite. Om jag hade vetat för 9 år sedan när jag träffade sambon hur mitt liv skulle bli hade jag backat på en gång.
Orkar inte lämna och hämta på skolan som jag gjorde tidigare innan jag fick egna barn. Jobbar själv heltid...
Vet inte vad jag vill med denna tråd mer än att få skriva av mig lite och kanska få lite kloka råd om det några fler som varit i samma situation.