Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Sover hon för mycket?

10-11 timmars sömn och pigga dagtid skriver 1177 om sömn för barn i åldern 6-12 år, och att man bör uppmärksamma om de blir sömniga/trötta dagtid. Barn är ju olika, men jag hade nog hört mig för i alla fall om mitt barn varit trött dagtid om han sovit bra nätter.

• Flickan och kråkan
    Liam05Milton08 skrev 2013-12-27 10:11:23 följande:

Mina barn på 5 och 8 år lägger sig mellan 20-21.. 

Varför lägger hon sig så tidigt? Tror inte ja hört nån i mina barns åldrar som lägger sig så tidigt.. :-O

Men barn precis som vuxna är olika - vissa är pigga på kvällen, andra på morgonen. Min 6-åring slocknar vid 19-tiden på ett par röda,  men är också uppe med tuppen. Lillebror sover gärna lite längre på morgonen och är inte trött lika tidigt på kvällen. Jag reagerar mer på att TS dotter är så trött dagtid och ändå sover så långa nätter.
  • Flickan och kråkan
    Liam05Milton08 skrev 2013-12-27 10:39:56 följande:
    Ja hon sover la för länge!? Då blir man ju trött.. 
    Men det knepiga är ju att hon sover så länge från start. 7-åringar brukar ju ha offantligt mycket energi och spring i benen.

TS, hur ser hennes dagar ut? Tänker på utevistelse, aktiviteter etc.
  • Flickan och kråkan
    Loriyana skrev 2013-12-27 11:23:46 följande:
    Därför att hon är trött. Hon VILL gå och lägga sig. Men trots bra nattsömn så vill hon ändå sova på dagen. Hon har precis gått och lagt sig igen. Jag försöker aktivera henne, ta henne ut för att leka...men hon klagar bara hela tiden på att hon är trött. Vi var precis nu ute en stund och hon lade sig bara ner på marken och ville inte göra något. Så fort vi kom hem så gick hon direkt och la sig.
    Låter absolut som något du ska kolla upp. 
Svar på tråden Sover hon för mycket?