Inlägg från: Emma30 |Visa alla inlägg
  • Emma30

Styggstol?

Vad säger ni om styggstol? Rätt eller fel? Jag känner några som använder sig av det och vill höra lite reaktioner.

• Svar på tråden Styggstol?
  • Emma30
    Natulcien skrev 2013-12-27 15:52:29 följande:

Styggstol? Det har jag aldrig hört talas om...tack och lov. Men det låter ju som en omskrivning av skamvrå?
    Det skulle aldrig falla mig in att kränka ett barn så. Och mig veterligen är det ingen i min bekantskapskrets som använder sig av såna dumheter heller.

Ja precis. Hen får sitta på den när hen varit dum tills hen blir snäll. De hotar med att hen ska få sitta på den om hen inte slutar med det hen gör just då. Blev många hen i meningen :P
  • Emma30
    Natulcien skrev 2013-12-27 16:26:22 följande:
    Ja, i så fall är det tveklöst fel, tycker jag.
    Bara att säga att ett barn är dumt resp. snällt är ju idiotiskt, skulle jag säga. Hot och straff hör inte hemma inom barnuppfostran.

Vad tycker du själv?
    Jag själv tycker det är fel. Men jag har inga egna barn. Men jag får en känsla av att det kan sluta med att barnet blir osäkert, får dåligt självförtroende o att hen tom kan bli dum o aggressiv som vuxen. Men som sagt jag har inga egna barn..
  • Emma30
    MalinEddie skrev 2013-12-27 17:51:22 följande:

Jag håller med övriga och barn eller inte, du verkar ha hjärtat på rätt ställe TS. Stackars litenRynkar på näsan Jag förstår att man gärna inte vill ifrågasätta någon annans föräldraskap men har du pratat något med dina bekanta om detta?

larsh.files.wordpress.com/2009/02/timeout-som-metod-i-barnuppfostran.pdf

Avskyr CIO-metoder.
    Ja jag har pratat med 3 bekanta om det eller 4 rättare sagt och 3 håller med mig. Den 4 vet jag inte riktigt hur jag ska tolka..
  • Emma30
    Natulcien skrev 2014-01-23 11:43:56 följande:
    Ja...om det gäller en hund. Här gäller det barn...
    Nej inte ens om det gäller en hund..
Svar på tråden Styggstol?