• Philippa

Mediciner som funkar (Autism o ADHD) :-)

Min 7 åring har både autism och AHDH med mycket aggressioner..

Via habben har vi provat; Concerta, Ritalin, Strattera och det har inte gett så mycket effekt.

Men nu! Nu får han 36 mg Concerta på morgonen och 0,5 mg Risperdal kl 16 och herregud vilken effekt

Han har fått ett lugn i sin kropp som han aldrig haft förut! Nu klarar han av lektioner på skolan och han har slutat slåss och skrika svärord.

Livet är underbart!

Vill bara skrika ut vår glädje att sonen äntligen får ett fungerande liv

Fler som haft liknande effekt?

• Svar på tråden Mediciner som funkar (Autism o ADHD) :-)
  • Mamma7603

Vad skönt för er ð???

Har en tös med ADHD och när hon fick medicin så blev det också en väldigt stor skillnad. Ett helt annat liv.

• Sisisisi

Gud va skönt för er! Min 8-åring som har ADHD och autistiska drag ska börja medicineras med Ritalin om några veckor, jag hoppas på bra resultat så vi kan få ett fungerande liv.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Dimisi

Vi har också en 7-åring med autism och adhd. Vi tycker att han blir lite hjälpt av fiskolja (Eye Q). Han slåss inte lika mycket, istället blir det verbala utfall - fast det är rätt påfrestande också...

Han medicineras med Medikinet sedan en månad. Mycket låg dos, men vi har inte märkt någon skillnad faktiskt. Det är väl kanske dags att höja dosen. Måste prata med läkaren.

• Philippa
    Dimisi skrev 2013-12-28 02:10:03 följande:
    Vi har också en 7-åring med autism och adhd. Vi tycker att han blir lite hjälpt av fiskolja (Eye Q). Han slåss inte lika mycket, istället blir det verbala utfall - fast det är rätt påfrestande också...

Han medicineras med Medikinet sedan en månad. Mycket låg dos, men vi har inte märkt någon skillnad faktiskt. Det är väl kanske dags att höja dosen. Måste prata med läkaren.

Jag har gett även Eye-Q men märkte ingen effekt så vi slutade med det.....
Svar på tråden Mediciner som funkar (Autism o ADHD) :-)