Inlägg från: Dollan89 |Visa alla inlägg
  • Dollan89

Abort eller behålla? :/

Jag tycker du ska behålla barnet. Han kanske ändrar inställning när han får se din mage växa? 

Annars behåller du barnet och flyttar ifrån honom. Boende löser sig och dina föräldrar kanske kan hjälpa dig? så att du kan få bo hos dem en tid. Bodde själv hos mina föräldrar då jag var gravid pga att jag pluggade utan CSN och min sambo ej kunde försörja oss då. 

Det löser sig! Behåll barnet!

Kram

• Dollan89

Du kommer fixa det här. Och som du säger så har du familjen som stöd! Vad skönt det måste kännas! 

Jag var själv inte klar med min utbildning när jag blev gravid. Pluggar fortfarande och är föräldraledig. 

Tänk positivt! Första gången du håller i ditt barn, den lyckan övervinner allt! 

• Dollan89

Jag var 23 när jag blev gravid, pluggade till undersköterska och gör fortfarande. 

Pappan fanns med men på annan ort där jag också hade mina prylar, möbler. Fick flytta hem tillfälligt till mina föräldrar pga inget  studiemedel från CSN. Så gick på BVC och alla kontroller och bodde på annan ort samtidigt som min pojkvän var 17 mil ifrån. Vi träffades då och då. Det var tufft men jag hade mina föräldrar som stöd och vi pratade i telefon varje dag efter han slutat jobbet. Dock blev jag inlagd en vecka innan vår dotter föddes. Och hon föddes två månader för tidigt. Men det är en annan historia. 

Jag kände mig aldrig ensam dock, för jag kände henne i magen och tanken på att jag skulle få se henne gjorde mig glad och överväldigad. 

Du kommer märka det, du är aldrig ensam. Du har din lilla bäbis. 

Svar på tråden Abort eller behålla? :/