Abort eller behålla? :/
Jag var gravid i 12e veckan med min pojkvänsbarn som faktiskt ville ha det, jag också. Dock så gick han på droger när jag var gravid och lovade att sluta då barnet blev fött. Jag vägrade chansa att mitt barn skulle få en missbrukande pappa så jag gjorde abort. Jag fick se ultraljud innan aborten och jag grät, jag sa att jag hade ändrat mig men dem hade redan gjort iorning för kirurgisk abort så det gick inte. Är glad att jag gjorde abort. BÅDA ska vara redo att bli förälder, glada över barnet. Kan tänka mig att det är svårt nog när det väl kommer sen endå så man ska nog ha dem bästa förutsättningarna innan. Som viktigast, att BÅDA föräldrarna vill ha det här barnet.
Sorgen går över, det är inte mord då det är sådär tidigt gånget. Det kan inte ens kallas foster. Och du har HELA livet på dig att bli gravid det kommer komma fler chanser. Det är vad jag tycker iaf, det ska kännas 100% rätt för båda. Då man tvekar är det nog bäst att göra abort tror jag.
Förlåt om jag låter negativ men det är min personliga åsikt! Jag har gjort 3 aborter, älskar barn men ångrar ingen abort även om jag gråtit över dem förut.