• Äldre 27 Dec 23:38
    2810 visningar
    5 svar
    5
    2810

    Navelbråck hos bebis

    För 1 1/2 vecka sedan opererades min som för ljumskbråck. Då var han 6 veckor gammal. Nu har vi sett att han även har navelbråck. Vad har ni för erfarenhet av det?
    Läste på nätet att barn under 4 år oftast inte opereras för det, men det verkar på honom att han lider av det i form av obehag.


  • Svar på tråden Navelbråck hos bebis
  • Äldre 27 Dec 23:48
    #1

    På vilket sätt verkar han lida av det? Hur stort är navelbråcket?

    Min son hade navelbråck som bebis. Jag och hans läkare med tyckte det var stort. Men en kirurg fick tittat på det och tyckte inte det var så farligt och det gav med sig själv till slut.

    Är ni oroliga ska ni kontakta läkare för vidare bedömning. Hoppas och håller tummarna så lillkillen slipper fler operationer!

  • Äldre 28 Dec 00:11
    #2

    Är inne på med honom nu och väntar på läkaren. Hur lång tid tig det innan bråcket försvann av sig själv?

  • Äldre 29 Dec 01:40
    #3

    Minns inte riktigt, men det försvann i takt med att han växte. Kan inte minnas att det fanns där när han fyllde 1 år iaf.

    Hoppas och håller tummarna för att allt går bra med lillkillen och bråcket!!

  • Äldre 30 Dec 20:04
    #4

    Hur gick det TS?

  • Äldre 30 Dec 21:38
    #5

    Läkaren konstaterade att det var navelbråck och precis som er att det kommer växa bort av sig själv. Jag känner att han besväras av det, men å andra sidan misstänker jag kolik ð??© om navelbråck inte gör ont.

Svar på tråden Navelbråck hos bebis