Anonym (Mittemellan) skrev 2013-12-28 21:54:27 följande:
Jag förstår inte ert tjaffs om källor hit och dit? Jag totalt struntar i vad den ena eller andra källan säger. Jag ser effekterna han får av det både när han är med eller utan och det är min källa, vad jag ser, hör och upplever! Man ser tydligt här att alla som är för kommer med samma argument som min man och hans syster+svåger och resterande kommer med argument som jag håller med om. Det förstör förhållanden där båda parter INTE brukar. Visst de par som gör de fine, de har jag inget o göra med.
För den som är intresserad så har han idag visat att han väljer sin syster o knarket före mig iaf, och det har han visat klart och tydligt. Vi får se om han kommer ändra/ångra sig. Tror inte det och tror inte heller de kommer göra ngn skillnad på den vinkeln jag ser honom från nu. Jag älskar honom fruktansvärt även om ni cannabisbrukande därute kan tänka tvärtom.
Skulle ni vilja att er man lät sin starkt påverkande syster blanda sig i era problem o pracka på med mer av det?
OK, jag trodde det kom som en överraskning precis innan bröllopet, och då har han ju lyckats dölja det för dig ett bra tag innan (de flesta umgås ju en hel del innan man gifter sig). Kanske har du nu lärt dig att se tecknen på att han är påverkad och därför också börjat störa dig mer?
Men jag förstår dig, även om jag gillar att röka själv.
Det är astråkigt att umgås med någon som är eller hög när man själv är nykter. Jag har dock umgåtts med vänner och familj, samt varit på en anställninsintervju pårökt. Ingen har märkt eller påpekat något eftersom de inte letar efter tecknen på det. Och jag fick jobbet.
Sen angående hans syster så känns det mest bara som att hon blir en syndabock i sammanhanget. Visst hon har säkert inflytande, men hon tvingar knappast din man att röka eller?
Ledsamt om det tar slut iom detta, men ni kanske skall leta efter någon med mer kompatibla livsstilar.