Inlägg från: Anonym (..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (..)

Cannabisrökande man!

Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 21:34:49 följande:
    Om en polis överser att du använder droger bara för att ni är kompisar är han inte lämplig att vara polis, lagen ska nämligen gälla andra

Det spelar dessutom ingen roll om du använder olagliga droger mot smärta eller inte det är fortfarande inte mer lagligt.
    Din 'polare' som råkar vara polis ser åt andra hållet för att ni är vänner, men en polis ska sköta sitt jobb och följa lagen oavsett hur du och han personligen ser på det.
    "lagen ska nämligen gälla andra"
    Inte dig? Bara andra? 
  • Anonym (..)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 21:44:53 följande:
    Tycker du man är lämplig som polis om man skiljer på polare och andra, att lagen bara är till för vissa?

Så vad tycker du? eller är du mer intresserad av slarvigt skrivande eller språkfel, eller du kanske har svårt att förstå vad som menas annars om man inte skriver ut det till dig?
    Men ok för att göra det lättare att förstå vad jag ville få fram..  'lagen ska nämligen gälla alla' så.. förstår du nu och kan svara på det eller är det fortfarande dimmigt för dig?

(påpeka gärna igen om jag skriver fel eller om du inte förstår sammanhanget av någon diffus anledning)
    Fortfarande lite dimmigt faktiskt .. kan bero på all den lagliga drogen jag hällt i mig ikväll :) 
  • Anonym (..)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 21:44:53 följande:
    Tycker du man är lämplig som polis om man skiljer på polare och andra, att lagen bara är till för vissa?

Så vad tycker du? eller är du mer intresserad av slarvigt skrivande eller språkfel, eller du kanske har svårt att förstå vad som menas annars om man inte skriver ut det till dig?
    Men ok för att göra det lättare att förstå vad jag ville få fram..  'lagen ska nämligen gälla alla' så.. förstår du nu och kan svara på det eller är det fortfarande dimmigt för dig?

(påpeka gärna igen om jag skriver fel eller om du inte förstår sammanhanget av någon diffus anledning)
    Tycker absolut att lagen ska gälla andra, däremot vill jag ändra lagen. Det kallas för demokrati om du hört om det :) 
  • Anonym (..)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 21:56:31 följande:
    Nja.. demokrati är inte att ett fåtal ska få bestämma.. 
    Majoriteten anser att droger ska vara olagligt och därför är det så.

Däremot har du rätt att tycka vad du vill och arbeta för att få igenom nya lagar men det behöver inte betyda att det kommer ske om det inte är vad en majoritet vill.
    Cannabis är narkotikaklassad pga. att (en i många fall väldigt odemokratisk) församling bestående av 193 länder, bestämde det för över 30 år sedan. Mycket har hänt sedan dess och mycket händer ute i världen.. de kommande 10 åren får utvisa vad "majoriteten" tycker. 

Det är mycket som är olagligt som inte borde vara det, en lag tappar sitt värde när den kriminaliserar  ett invant beteende hos en påtagligt stor del av befolkningen, narkotikalagstiftningen är ett exempel, fildelning är ett annat. 
  • Anonym (..)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 22:26:45 följande:
    Att det är standard att se mellan fingrarna när det gäller lagbrott gör det inte mer acceptabelt, speciellt inte för en som har valt att jobba som polis.

Det finns många som lider av värk men väljer att hantera det på andra sätt än med olagliga droger,
    men nu är det ju som sagt inte pga av värk som majoriteten av droganvändare använder sig av droger.

Och det är ju inte för att folk är så fruktansvärt blyga som de väljer att dricka alkohol.
  • Anonym (..)
    frappa skrev 2013-12-29 22:36:27 följande:

Men det funkar ju inte!

Vi har ju försökt detta i massor av år.

Vi har det senaste decennium gått från ~12% i livstidsprevalensen till 21,4% enligt senaste statistiken.

Guldkant på tillvaron, gör många.

En del tar en öl, andra tar vin en tredje tar lite cannabis.

Eller så kombinerar man allihop så blir det riktigt jävla trevligt ;) 
  • Anonym (..)
    FlamingRed skrev 2013-12-29 22:38:47 följande:
    Ja, du slipper alla dina jobbiga känslor och tankar du behöver dras med annars.
    Du har ju fattat hela poängen :) 
  • Anonym (..)
    FlamingRed skrev 2013-12-29 22:42:57 följande:
    Ja, jag har även fattat att man kan bli av med dessa jobbiga saker lite mer permanent ifall man inte röker på eller super...
    Du sitter ju här och är bitter... rulla upp en och testa istället :) skål!
  • Anonym (..)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 22:47:43 följande:
    Eller så kan man använda huvudet och tänka lite längre.. om det inte fanns några cannabisanvändare så fanns det heller inget behov av cannabisförsäljare för vilka skulle de då sälja till.

Nej droganvändare och droganhängare kommer alltid komma med ursäkter till varför det är ok att använda droger oavsett vilken drog det är, ni glömmer att andra runt omkring också drabbas av ert missbruk.

Sen fortsätt tro och hoppas att samhället kommer förändras och att droger kommer bli legaliserat i Sverige i framtiden, lycka till med det.

"Eller så kan man använda huvudet och tänka lite längre.. om det inte fanns några cannabisanvändare så fanns det heller inget behov av cannabisförsäljare för vilka skulle de då sälja till." 

Fanns det inga bensinstationer skull bilarna inte ha någonstans att tanka. 
    Eller en ännu bätte. 
    Om det inte fanns några mataffärer, skulle människor inte äta ? 
  • Anonym (..)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:02:19 följande:
    Du ser verkligen inte skillnaden mellan lagliga saker och något som är olagligt?

Jadu TS det är bara att läsa tråden så ser du vilken inverkan droger har på människor.

Lycka till med ditt liv och kom ihåg att dina känslor räknas också, du ska inte behöva anpassa dig till något som får dig att må dåligt.
    Sätter man sina drogbehov före allt annat så har man ett beroende oavsett hur vissa försöker normalisera användandet och säga att det är så ofarligt så och inte påverkar någon vare sig det är användaren eller anhöriga/samhället.

Man undrar verkligen i vilken verklighet vissa lever i när de försöker ursäkta och förklara drogmissbruk - men det är ju så.. det lever i en helt annan verklighet, och till skillnad mot vad de själva tycks vara övertygade om så representerar de inte majoriteten utan endast sig själva dvs droganvändare/droganhängare

Vi diskuterade lagaspekten lite längre upp i tråden, har du taskigt närminne ? För mycket droger ? 
  • Anonym (..)
    Bambio skrev 2013-12-29 23:23:38 följande:
    Hej! Jag är ledsen att säga detta men han kommer aldrig att sluta. Jag har själv slösat bort fem år på en man som rökte hasch. Han ljög och smusslade och blev stundtals helt beng i huvudet och paranoid. Min gräns gick den dagen då jag hade lånat en väska av honom när jag skulle och träna. Jag tittade inte ordentligt i den utan bara kastade ner mina träningskläder för att jag var stressad. När jag kom till gymmet hittade jag en påse med en haschkaka och papper att rulla med. Insåg i den stunden att JAG hade kunnat råka illa ut!
    Ja fyfan, en gång såg jag en gubbe gå in på systembolaget, hade först tänkt gå in och kolla vad det var för affär men ångrade mej igen. TUR, tänk vad jag kunde råkat illa ut.
  • Anonym (..)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:27:03 följande:
    Ja för din agenda är inte tydlig alls..

Sen undrar jag om du överhuvudtaget har tagit till dig TS känslor och tankar, eller du kanske bara körde på i syfte med att propagera för droger?
    Det spelade kanske  inte så mycket roll vad TS handlade om bara att det hade ordet cannabis i det? Annars upplever ju TS det som ett stort problem att sambon använder cannabis så mycket som han gör, han vill heller inte minska på användandet fast TS mår dåligt av det, så vad tycker du han värdesätter mest TS eller sina droger?

Och oavsett vad du tycker och tänker så är cannabis olagligt, plus av  de som använder cannabis tvivlar jag starkt på att majoriteten har fått det av sjukvården, eller vad tror du?
    Står du över sjukvården? är du läkare eftersom du självmedicinerar dig med droger?
    Frappa och vi andra talar av egen erfarenhet, du talar utefter en bild som skolan och media har tryckt på dej, utan att ta reda på någon som helst information själv. 
    Slutsatsen är att du helt enkelt är för stönig för ditt eget bästa, eller rentav korkad, men vad vet jag ? Även korkade människor har rätt till sin existens.
  • Anonym (..)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:52:33 följande:
    Ni talar inte bara av erfarenhet ni försöker även berättiga ert användande.

Man kanske ska fundera på om ens 'erfarenhet' kan ha inverkan på det objektiva tänkandet? men ni med 'erfarenhet' kanske inte har tänkt så långt..

Har ni även funderat på vilken erfarenhet anhöriga har av droganvändare, hur det ibland kan drabba dem? fast deras erfarenheter kanske inte räknas så mycket som era.. varje gång någon skriver på FL angående en anhörig som brukar droger så är det någon med 'erfarenhet' där och talar om sanningar och fakta mm, ni bryr er ju inte ett dugg om erfarenheter så länge de inte gagnar eran syn på saken.

Slutsatsen för mig är att du uppvisar ett beteende som representera inte bara en droganvändare men även en översittare som har slut på argument och då faller till att använda sig av uttryck för att förminska andra.

Du uppvisar även lite drag av aggressivitet, om det är pga av droger eller personlighet låter jag dock vara osagt.
    Du förväxlar tyvärr retorik med agresivitet. Du däremot försöker förminska mig som "missbrukare", vilket absolut kan uppfattas som ett försök att sätt deig på mig som människa. 

Du har för lite kött på benen, och inte en blekaste aning om vad du talar om. Antingen inser du det, eller så återkommer du med hållbara argument.
  • Anonym (..)
    Bambio skrev 2013-12-30 00:05:50 följande:

Ha ha! Så jäkla klassiskt! Det är så typiskt pundare att snacka på detta vis. Ni vet bäst, ni är missförstådda, cannabis är ofarligt och borde legaliseras osv.... Cannabisanvändare kommer även alltid med argumentet att alkohol är farligare. Sluta och rök på och bli politiker ist då! Skillnaden mellan en kass från systemet och en väska full med knark är iaf tydlig i min hjärna,( jag har förvisso inte sabbat den genom att röka på) man utför en brottslig handling med den ena!
    Jag har varit politiker i över 10 år, men att yttra mina åsikter i det offentliga rummet vore politiskt självmord. Tyvärr. 
  • Anonym (..)
    Bambio skrev 2013-12-30 00:05:50 följande:

Ha ha! Så jäkla klassiskt! Det är så typiskt pundare att snacka på detta vis. Ni vet bäst, ni är missförstådda, cannabis är ofarligt och borde legaliseras osv.... Cannabisanvändare kommer även alltid med argumentet att alkohol är farligare. Sluta och rök på och bli politiker ist då! Skillnaden mellan en kass från systemet och en väska full med knark är iaf tydlig i min hjärna,( jag har förvisso inte sabbat den genom att röka på) man utför en brottslig handling med den ena!
    Ännu ett klent försök till användande av smutsiga härskartekniker. "Ni pundare" .. ja du .. kryp tillbaka under din sten ? 
  • Anonym (..)
    FlamingRed skrev 2013-12-30 15:00:44 följande:
    Får 15-åringar inte tag på alkohol?
    Inte läskunnig ? Alkoholhandeln är REGLERAD, vilket var själva poängen i inlägget. 

(Detta är inte samma (..) som skrev inlägget ovan.
  • Anonym (..)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 15:03:20 följande:
    Efterfrågan skapar tillverkning - Förbud skapar inte tillverkning

Med andra ord: Hade ingen efterfrågan funnits hade det inte heller funnits drogkarteller eller tillverkning.

Detta gör att ni håller igång kartellerna och ni sponsrar även deras andra verksamhet -trafficking, där barn och kvinnor våldtas
    Att människor mördas av kartellerna, och hur kvinnor och barn utnyttjas och våldtas förminskas kallas svammel och vanföreställningar eller skyllls på de som vill få stopp på kartellerna
    Forskning som visar på skadliga effekter avfärdas som osanna
    Är man emot droger kallas man för 'knarkkrigare' och mördare
    Ni har hjälpt till att visa hur skadligt det är med droger mycket bättre än jag någonsin skulle kunnat göra. Tack för att ni envist fortsatt visa er knivskarpa logik, ert rättfärdigande och er brist på att medge ansvar.
    Ni har frikostigt delat med er av era 'sanningar' och underliga tankesprång

Idag kan ni ha räddat någon från att någonsin testa droger.

(nu behöver jag inte skriva mer men ni kommer väl oupphörligen fortsätta med era 'sanningar' och 'fakta'.
    Och oavsett om de är tillförlitliga eller inte så kommer ni att försöka passera dem som sanningar, men jag har tillit till de som läser tråden och inte är droganhängare och tror att de kan se igenom er propaganda)
    Jag röker enbart hemodlat, antingen av mig själv eller en liten krets bekanta ? Är jag också skyldig till det som du drar upp ovan ? 
  • Anonym (..)
    Bambio skrev 2013-12-30 22:52:27 följande:

Jag har femårs erfarenhet av en cannabisbrukare. Har varit med om diverse psykoser, paranoida tankar och våldsamt beteende. Jag vet PRECIS vad cannabis är! Du/ni kan säga vad ni vill!
    Tvivlar inte alls på vad du säger, du har säkert upplevt det så ur ditt perspektiv, vilket gör det verkligt för dig.
    Vi vet inget om din historia, men faktum är att vissa människor inte kan hantera droger, och skall således inte använda droger. 
    Det innebär inte att man kan argumentera utifrån ditt perspektiv, du är nämligen inte objektiv. Tråkigt att ditt ex. inte funkade ihop med cannabis (psykoser tvivlar jag på dock, men det är en helt annan diskussion, tror inte det du menar med "psykos" är nån riktig klinisk psykos. Isåfall har det troligen varit andra preparat inblandat också.). 
  • Anonym (..)
    Bambio skrev 2013-12-30 22:52:27 följande:

Jag har femårs erfarenhet av en cannabisbrukare. Har varit med om diverse psykoser, paranoida tankar och våldsamt beteende. Jag vet PRECIS vad cannabis är! Du/ni kan säga vad ni vill!
    Måste även tillägga att om personen ifråga uppvisade "våldsamt beteende" så var det garanterat andra droger inblandade, cannabis kan omöjligt göra någon våldsam. 
  • Anonym (..)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 23:51:35 följande:
    Antingen är du väldigt dåligt påläst eller så försöker du medvetet att mörka hur det ligger till för det är ju inte helt sant det du säger

"While the effects of cannabis on aggression in humans have not been adequately studied, there is evidence from animal studies that cannabis (THC) can reduce aggressive behaviour in response to challenge, rendering the subject more likely to avoid an aggressive incident or aggressive responses to a threat. However, for some individuals heavy use of cannabis may precipitate a psychotic reaction with aggressive outbursts."
    (källa IDMU Independent Drug Monitoring Unit )

"The use of cannabis typically causes a sedative effect, making the drug less likely to cause violence in users than other substances such as alcohol and stimulants (e.g. amphetamines and cocaine).

However, sometimes when people use cannabis it can cause fear, anxiety, panic or paranoia, resulting in an aggressive outburst. "
    (källa NCPIC)

"Psykiska tecken: Omotiverade lyckokänslor med skrattanfall, pratsamhet och livlighet. Förändrad uppfattning av tid, rymd och avstånd. Förhöjd självkänsla, minskad självkritik och sviktande omdöme som kan resultera i ansvarslösa handlingar. Sämre inlärningsförmåga, koncentrationsproblem, försämrat när- och långtidsminne, sömnrubbningar, långsamma reflexer och koordinationsrubbningar.
    I svårare fall ses oro, desorientering och aggressivitet. Efter stora doser cannabis kan det uppstå hallucinationer och psykoser. Känsligheten är individuell och inte förutsägbar."

(källa www.privatmedicin.se/medicinboken/beroendetil.../ )

"Akuta störningar under cannabisruset uppkommer av att missbrukaren fått i sig för mycket cannabis (t.ex. rökt en för stark beredning), blivit störd av yttre skeenden eller varit orolig inför ruset. Resultatet kan bli en mycket obehaglig förvirring (s.k. ”snedtändning”) med kraftig ångest, förföljelseidéer och aggressivitet"

Jag kan fortsätta i det oändliga, det finns en massa källor och studier men självklart har du rätt i ditt tvärsäkra påstående att cannabis inte kan göra någon våldsam

Det äe väl givet att man kan "snetända" på cannabis, precis som med andra droger. Men det är väl ändå en jävla skillnad på isolerade fall till att cannabis "gör folk våldsamma" ... skärpning!
Svar på tråden Cannabisrökande man!