Inlägg från: Michelle 341 |Visa alla inlägg
  • Michelle 341

Cannabisrökande man!

Ts om jag var dig hade inte jag brytt mig. Ær han en bra pappa och en ansvarig person i øvrigt och skøter sitt bruk snyggt ser jag ingen skillnad på om din man røker en joint eller tar ett glas vin en fredagkvæll. Och uppenbart verkar ni ju lyckliga i øvrigt så ert størsta problem ær nog att du har problem med det, førsøk komma øver det eller kompromissa fram en løsning ni båda ær nøjda med.

• Michelle 341
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 21:56:31 följande:
    Nja.. demokrati är inte att ett fåtal ska få bestämma..  Majoriteten anser att droger ska vara olagligt och därför är det så. Däremot har du rätt att tycka vad du vill och arbeta för att få igenom nya lagar men det behöver inte betyda att det kommer ske om det inte är vad en majoritet vill.

Tror du? Nær folkomrøstade vi om det senast? Jag tror næmligen tværtom...
  • Michelle 341
    frappa skrev 2013-12-29 22:20:40 följande:
    Varför? Han har berättat att det är standard att, se mellan fingrarna och inte se mellan fingrarna i sitt jobb. Även har han sagt att ska man ta alla lagbrytelser de ser i arbetet, så hade han inte kommit många kilometer från polishuset. Och fått återvända pga arbetsdagen är slut. Så ditt påstående här är helt verklighetslöst. Vi var inte vänner i början som så, utan berätta omgående att jag använder cannabis mot smärta. Han sa du vet om att jag är polis, sa hehe det ändrar inget för mig. Sen har jag överseende att jag inte har med mig cannabis till han, eller att det finns hemma när han är här.   Ska tilläggas jag inte konsumerat på 1½ år pga att min smärta är hanterbar.

Helt rætt, en bra polis ær en flexibel polis! Min sværfar ær polis, nær de slutade polishøgskolan sa deras polischef att nær ni går ur denna byggnad så ta av tumvantarna och sætt på fingervantarna så ni kan se mellan dem. Att ta fast en cannabissæljare som dealar till minderåriga gør samhællet en tjænst. Att ta fast en vuxen skøtsam heltidsarbetare som aldrig gjort en fluga førnær men røker lite græs ibland i sitt eget hem påverkar inte samhællet ett dugg mer æn sløsar resurser som behøvs på viktigare saker. Kan man inte se skillnaden mellan dessa två "brott" borde man inte bli polis, då platsar man bættre i nazityskland..
  • Michelle 341
    FlamingRed skrev 2013-12-29 22:38:47 följande:
    Ja, du slipper alla dina jobbiga känslor och tankar du behöver dras med annars.

Men herregud vad tror du om folk egentligen? Du ær ju inte riktigt klok... visst finns det dem som røker, super och skær sig i armarna før att dem mår dåligt och har osunda tankar och kænslor dom vill bedøva men det ær verkligen INTE majoritet.
  • Michelle 341
    FlamingRed skrev 2013-12-29 22:42:57 följande:
    Ja, jag har även fattat att man kan bli av med dessa jobbiga saker lite mer permanent ifall man inte röker på eller super...

Varfør skulle man ha "en massa jobbiga saker att bli av med" før att man røker el dricker? Har man der ær det ju bættre att gå till psykolog, det inser nog de flesta vuxna mænniskor.
  • Michelle 341
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 22:50:25 följande:
    Och hur vet du det?  Hänvisa gärna till källa, att du tror något gör det inte mer sant. Dessutom så varken känner eller representerar du alla droganvändare eller hur.

Och hur vet personen som påstod att alla mår psysikt dåligt det då? Tyværr finns ingen forskning på det, ænnu men jag hoppas det kommer... Har dock bott på många olika stællen och træffat enormt många mænniskor som antingen røker, dricker el både och och jag Kan lætt sæga att 99% gør det i rent festsyfte, før att ha kul, dem ær i vardagen nyktra, arbetande och skøtsamma och mår hur bra som helst. Sen finns det såklart dem som mår psysikt dåligt och lever ett kriminell øvrigt liv och det ær tyværr de som representerar cannabisrøkarna på olika avgiftningshem och i fængelser så kan førstå att folk som inte begriper bættre får en skev bild. Skulle vilja sæga så hær : 90% av alla kriminella røker brass, men 90% av alla som røker brass ær inte kriminella.
  • Michelle 341
    Anonym (..) skrev 2013-12-29 22:52:08 följande:
    "Eller så kan man använda huvudet och tänka lite längre.. om det inte fanns några cannabisanvändare så fanns det heller inget behov av cannabisförsäljare för vilka skulle de då sälja till."  Fanns det inga bensinstationer skull bilarna inte ha någonstans att tanka.  Eller en ännu bätte.  Om det inte fanns några mataffärer, skulle människor inte äta ? 

Løsningen hade ju varit att i så fall legalisera det så det hade sållts till vuxna mænniskor under kontrollerade former, mataffær, bensintation, systembolag och coffeshops ;) Då hade vi blivit av med alla oansvariga langare och dessytom fått in pengar till samhællet før att vårda dem som inte har sjælvdiciplin nog att inte tønda pipan mer æn ngn gång i veckan. Idag går pengarna rætt ner i langarens ficka och skattemedlen får gå åt de få behandlingshem vi har. Legalisering hade varit slutet før mycket skit, precis som den billiga spriten från tyskland tog død på hembræningen.
  • Michelle 341
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:04:45 följande:
    Med andra ord du uttalar dig om de människor du har stött på, en viss skillnad alltså och inget som representerar alla droganvändare.

Ja, precis som personen som påstod att alla som røker har jobbiga tankar dom førsøker bedøva, han verkar dock inte ha træffat på så , många røkare.... alt ær han en av de i minoritet han pratar om och i så fall sjælv suttit på ett hem før missbrukare før DÆR finns dæremot vældigt trasiga sjælar. Men det ær ju de værsta fallen som sitter dær. Tar man en tur på næmndemansgården blir man nog också avskræckt, som tur ær hamnar ju inte majoriteten dær heller.
  • Michelle 341
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:21:01 följande:
    Jag vet inte om det är en biverkning från ditt tidigare användande eller om det beror på något annat men var någonstans påstår jag att jag vet vad de representerar? Jag vände mig emot att någon annan inte kan veta eller representera alla droganvändare, jag påstod mig inte känna eller veta hur alla droganvändare resonerar, men du kanske missade det..

Ja men vad bra, då ær vi eniga om att den personen som påstod att alkohol och cannabisbrukare ær mænniskorsom egentligen mår dåligt och sjælvmedecinerar ær helt ute och cyklar då han inte kænner alla som brukar. Jag kan inte bevisa att han har fel, dock ær jag personligen øvertygad om att han har det baserat på min erfarenhet av andra mænniskor. Det ær min tro och åsikt men næ, det ær såklart inte fakta, vilket jag heller aldrig påstått.
  • Michelle 341
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:52:33 följande:
    Ni talar inte bara av erfarenhet ni försöker även berättiga ert användande. Man kanske ska fundera på om ens 'erfarenhet' kan ha inverkan på det objektiva tänkandet? men ni med 'erfarenhet' kanske inte har tänkt så långt.. Har ni även funderat på vilken erfarenhet anhöriga har av droganvändare, hur det ibland kan drabba dem? fast deras erfarenheter kanske inte räknas så mycket som era.. varje gång någon skriver på FL angående en anhörig som brukar droger så är det någon med 'erfarenhet' där och talar om sanningar och fakta mm, ni bryr er ju inte ett dugg om erfarenheter så länge de inte gagnar eran syn på saken. Slutsatsen för mig är att du uppvisar ett beteende som representera inte bara en droganvändare men även en översittare som har slut på argument och då faller till att använda sig av uttryck för att förminska andra. Du uppvisar även lite drag av aggressivitet, om det är pga av droger eller personlighet låter jag dock vara osagt.

Det ær skillnad på bruk och missbruk. Missbruk berættigar ingen, det æt turligt nog de flesta mænniskor emot. Lær dig skilja på det tack! Att hata canbais och sjælv dricka vin ær højden av hyckleri så jag hoppas du drar samma ramsa om medberoende, trasig uppvæxt, dåliga ursækter, bortsupna hjærnceller och ond bråd død næsta gång før dina vænner nær ni korkar upp vinet på tjemiddagen eller knæcker några øl med grabbarna på fotbollskvællen.
  • Michelle 341
    Bambio skrev 2013-12-30 00:05:50 följande:
    Anonym (..) skrev 2013-12-29 23:35:50 följande:
    Frappa och vi andra talar av egen erfarenhet, du talar utefter en bild som skolan och media har tryckt på dej, utan att ta reda på någon som helst information själv.  Slutsatsen är att du helt enkelt är för stönig för ditt eget bästa, eller rentav korkad, men vad vet jag ? Även korkade människor har rätt till sin existens.
    Ha ha! Så jäkla klassiskt! Det är så typiskt pundare att snacka på detta vis. Ni vet bäst, ni är missförstådda, cannabis är ofarligt och borde legaliseras osv.... Cannabisanvändare kommer även alltid med argumentet att alkohol är farligare. Sluta och rök på och bli politiker ist då! Skillnaden mellan en kass från systemet och en väska full med knark är iaf tydlig i min hjärna,( jag har förvisso inte sabbat den genom att röka på) man utför en brottslig handling med den ena!

Ok så ditt enda motargument ær att det ær olagligt? I saudiarabien ær det olagligt før kvinnor att jobba och køra bil. Før 70 år sedan var det olagligt før kvinnor att røsta. I tyskland før 50 år sedan var det olagligt før en jude att æga något. I kina ær det olagligt att skaffa mer æn ett barn. Alltså... bara før att något ær olagligt betyder inte det att det ær fel eller dåligt. Men grattis till regeringen som har en sådan okritisk mønstermedborgare, då kør du aldrig før ført, laddar ner film el går mot rød gubbe heller?
  • Michelle 341
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 00:21:45 följande:
    Nu dricker jag inte, jag tycker faktiskt att alkohol är lika dumt och farligt som övriga droger och jag brukar ofta dra denna 'ramsa' för både folk jag känner och de jag inte känner. Lösningen är alltså inte att legalisera båda drogerna utan att förbjuda även alkohol. Men chansen att det kommer hända är antaglien lika stor som att cannabis kommer att legaliseras till annat än inom medicinskt område.

Inget av det ær varken dumt el farligt om det brukas med måtta och inte missbrukas, det skulle finnas ett slags "brukarkort" så de som inte kan hantera det på ett bra sætt blir førbjudna att anvænda det. Typ samma princip som med djurførbud. Då hade man kunnat bura inhustrumisshandlande fyllegubbar varje gång de børjar dricka. Ett bra sætt att komma åt den negativa sida på både alkohol och cannabis.
Svar på tråden Cannabisrökande man!