• frappa

Cannabisrökande man!

FlamingRed skrev 2013-12-30 16:14:11 följande:
    Nej, det är ett dåligt ord, eftersom det fysiska beroende skapas av varje enskilt intag av den beroendeframkallande substansen. Och det börjar skapas vid det första intaget.

Att använda ordet som du gör skapar en illusion av att man kan bruka en sådan substans helt utan att bli påverkad i beroendesynpunkt, och det kan man inte.
    När jag sa det är ett bra ord, så är det för dess betydelse är tydlig.

Blir du inte beroende så blir du inte beroende, oavsett hur stor beroende potential en substans har.
    Sen vad påverkan är vet jag inte, men inte mot ett beroende i alla fall, då för denna grupp som aldrig blir beroende.
  • frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 16:16:31 följande:
    I vissa områden har Black Cobra monopel, i andra områden driver 13-åringar "fullskaliga verksamheter".

Eller 13-åringarna kanske är Black Cobra-medlemmar också?

Tänk att alla 13-åriga Black Cobra-medlemmar bara skulle försvinna om rökat blev legalt. Briljant.

Jag betvivlar inte för en sekund att såna som black cobra "anställer" folk, tror du att det är på annat sätt?

Att ordföranden tex går och säljer cannabis på gatan, är du verkligen såpass naiv?

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 16:17:48 följande:
    Nej, just det, tillgången på alkohol minskas ju när systemet är stängt. Tänkte inte på det.

Nu hoppa du till nästa näckrosblad, trodde vi pratade om den obegränsade mängden som fanns.

Oavsett om det är black cobra eller inte.

Sen vittnar ungdomar att det är såå mycket lättare att få tag i droger än det är få tag i alkohol.

Hade vi haft den organiserade brottsligheten att ta hand om alkoholen också, så hade även denna alkohol varit tillgänglig för minderåriga i obegränsad mängd.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 16:18:58 följande:
    Fast så fungerar det helt enkelt inte. Det finns tex inte en magisk gräns morfin där du pang plötslig blir beroende.

Detta till trots, så är du inte beroende och inte beroende samtidigt.
    Börjar älska ordet beroende.

Du borde nog fokusera dig på hur man diagnostiserar beroende, där är en svårare nöt knäcka.

Väljer hoppa över den diskussionen tills DSM IV komemr ut, det ska tydligen skett radikala saker i området alkohol, cannabis och andra substanser som har beroende och missbrukar potential.

Och hur man definierar detta.

Jag fattat att man ska vara mer tydlig och att det krävs mer kriterier man ska uppnå.
    För att uppnå statusen beroende eller missbrukare.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 16:20:19 följande:
    Nej, jag tycker det låter hemskt att våra ungdomar har obegränsad tillgång till alla droger via Black Cobra-anställda 13-åringar.

Tänk om det bara fanns något sätt att fixa detta?

Så länge du har pengar eller nått att erbjuda.

I landet Utopia går det fixa allt.

i verkligheten så kommer det ALDRIG försvinna.

Man satte in militären i Mexiko, hjälpte nada.

kanske dax att koncentrera sig på folkhälsan istället, och ta bort vårdinstrumenten vi använder idag(pistol och batong).

Till dom som faktiskt är legitimerade usk, ssk och läkare.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 16:22:53 följande:
    Gör dom?
    FlamingRed skrev 2013-12-30 16:23:46 följande:
    Jo, och jag försökte poängtera att reglerad alkohol florerar även efter systemets stängningsdags. Det var du själv som tog upp stängningstider.

Inte ens i närheten av vad drogers tillgänglighet är.

Sen tog jag inte upp stängstider per se, utan berättade för dig att black cobra stänger ALDRIG.

men det visste du ju, du ville bara spela dum verkar det som.

Funkar det bra i andra diskussioner?

Här har man kommit på dig massor av ggr.

Uppfattar det som du inte har ett solid argument att att attackera med, och då hoppas på en ny öppning och chans att ta.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 16:27:10 följande:
    Nej stämmer, du har en viss nivå av beroende från första intaget av en beroendeframkallande substans. Annars hade den inte varit just beroendeframkallande.

Sen att nivån är mycket låg i början, och långt från vårdens kliniska benämning av beroende är en helt annan sak.

Fet stil japp, du är beroende.

Kursiv stil Nej, du är inte beroende.

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 16:30:33 följande:
    Du klänger vid diagnostiserat beroende på ett sätt som gör att du är blind för hur ett beroende byggs upp.

Dina skygglappar gör att du tror att ett beroende är som en sjukdom, som man plötlsligt bara utsätts för, och som inte drabbar dig eller andra brukare.

Det finns en punkt där man använder sig av "godtycklighet"(i vissa fall andra inte) att säga du är beroende.

Beroende är inte en sjukdom.

Dock skall ett beroende behandlas som det är en sjukdom.

• frappa

En stunds paus, ska hämta mig ett glas vin. Skål

• frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-30 16:33:42 följande:
    En 15-åring kan få alkohol av sin storasyster, och obegränsat med droger från sin lokala Black Cobra-langare.

För alla 15-åringar har ju sin lokala black cobra-langare på snabb-knapp i telefonen.

Förnekar inte att alkohol sipprar ner, det kommer även cannabis göra i en reglerad försäljning.

Men gör man rätt, så kommer man hindra många minderåriga att få tag i berusningssubstanser.

Alkoholen har man valt att ha höga skatter på, vilket bjuder in hobby smugglarna.

Höjer man skatten än mer, så är risken att vi även bjuder in de kriminella nätverken.

Svar på tråden Cannabisrökande man!