• frappa

Cannabisrökande man!

Anonym (-) skrev 2013-12-29 12:21:17 följande:

Vad är det för effekter du ser både när han är med och utan, vad det nu betyder.

Det man ser tydligt är att dom som har lite skinn på näsan kommer med argument, dom som inte har det kommer med moralkakor och fördömande.

Tolkar ditt andra stycke som om du har försökt med utpressning böja han efter din vilja, det fungerar illa om man försöker utöva detta på nån med personlig integritet.
    Jag själv accepterar min partner för vem hon är även om jag inte uppskattar precis varje aspekt av hennes väsen, skulle sedan aldrig få för mig att komma med "om du älskar mig så gör du", det är verkligen inte så man mäter kä'rlek enligt mig, inte efter hur många delar av personligheten den andra offrar under hot.
    Jag kan säga så här mycket att skulle min fru komma med såna krav skulle jag verkligen fundera om kvinnan har nån framtid med mig om hon inte kan acceptera mig för vem jag är, vid uttalat ultimatum skulle hon nog vara ganska snart på motsatt sida av dörren.

Kan man tolka ditt sista stycka att du inte nog att ville påverka han som person så att han skulle förstöra relationen med sin familj?

Många som inbillar sig man mäter kärlek just på detta viset.

Speciellt i dessa diskussioner.

Vi pratar ju trots allt om en i övrigt helt vanlig man, som hon verkar älska en hel del.

Så om hon skulle leva för "om du älskar mig så gör du...", så skulle ju han få ta cannabis.

Sen lite sorgligt i hur hon nu börjar använda knarka, visar hon vill slänga lite stigma i diskussionen.

• frappa
    ApanApansson skrev 2013-12-29 15:29:12 följande:
    The sea: Jo, fast den största skillnaden är ju att det är olagligt att använda narkotika. Det är inte olagligt att arbeta som städare.....

Och?

Vi gör olagligheter på löpande band utan att bry oss, bara när det kommer till cannabis det tar hus i helvete.

• frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 15:47:46 följande:
    Du fick veta detta INNAN bröllopet men valde ändå att gifta dig med honom. Där och då har du redan accepterat sk*ten.

Skaffa absolut ALDRIG barn med honom!!! Lycka till i övrigt och ha en så trevlig nyår som nu går att ha med ett gäng pundare.

Varför?
    Finns det en hållbar anledning ens?
    Inget som TS sagt tyder på att han inte är en rätt bra människa som hon älskar.
    Dock bara moralpaniken har satt in.

Hon är i närheten av folk som konsumerar cannabis och inte amfetaminister.

Eller ville du bara stigmatisera lite, vad det nu ska uppnå.

• frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 16:51:13 följande:
    Nu skulle jag personligen snarare acceptera amfetamin än cannabis eftersom effekterna av cannabis och hasch är så mycket vidrigare.

Men jag skulle fortfarande inte välja att gifta mig och skaffa barn med en som håller på med olagliga droger! (måste förtydliga "olagliga" så man inte får slängt i ansiktet dricker du inte kaffe eller)

En konstigt påstående du gör.

Varför säger du cannabis och hasch, det är ju exakt samma sak???

Vi bryter dagligen mot lagar och är olagliga, bara ställa sig vid närmaste övergångsställe och kolla hur många som går mot röd gubbe.
    Du är en hycklare, inte mer med det.

• frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 16:53:41 följande:

Sorry, jag kallar alla som håller på med droger för "pundare". Men jag ändrar mig så gärna och skriver "knarkare" istället. Bättre så?

Jo, jag förstår du vill stigmatisera och därmed använder dessa ord.

Det är liksom nått du inte behöver förklara.
    Men den okunniges "vapen" är att försöka nedvärdera det som diskuteras, genom dessa ord som du nu använder.
    Att vara mer precis i vad vi pratar om verkar inte funka för dig.

För du vet väl om att det är cannabis vi diskuterar?

• frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 16:56:40 följande:
    Okej, jag har inte så mycket koll på vad röka heter. Tycker bara att pårökta människor är så oerhört skrämmande och vidrigt. Likställt med folk som skjuter heroin i beteende mönstret.

Hur många får långa fängelsestraff för att gå mot röd gubbe?

Men kalla det för cannabis och hasch, är ju fel.
    Du får gärna förklara likheterna mellan röka cannabis och skjuta heroin, lycka till.

Man får ingen fängelsetid för konsumera cannabis heller, så det blev lite fel för dig där Solig

Men fortfarande har du inte förklarat ditt hyckleri, för 100% du bryter mot lagar utan ens reflektera över det.

• frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:00:30 följande:
    Kan tillägga att jag har själv tagit droger i unga dagar. När jag var en partyprinsessa runt stureplan, så jag kan förstå att det kan vara sk*tkul. Även om jag tog "uppåt-droger" som man har kul av och inte såna man typ somnar av.

Men i detta fall är mannen nygift och planerar barn, då är det dags att bli vuxen och ansvarsfull anser jag. Eller lägga barnplanerna på hyllan och fortsätta sitt KNARKANDE. 

Att konsumera cannabis säger inget om hur ansvarsfull man är.

Rätt humoristiskt att dina "erfarenheter" verkar vara helt avgörande här, saknar relevans ser jag.

• frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:03:52 följande:
    Beror på hur mycket man har på sig eller i sitt hem. Inte alls omöjligt - jag vet detta av egen erfarenhet eftersom jag suttit häktad med några av dessa människor.

Jag är inte guds bästa barn, men jag har vuxit till mig och slutade med detta för nästan 20 år sen!

Satt ej häktad för droger själv dock, utan för något som ingen utom lagen anser vara ett brott. 

Man får fortfarande inga fängelsestraff för konsumtion.

Om jag har 1 kg cannabis i garderoben, så får man fängelsestraff för detta 1kg och iten för man har konsumerat cannabis.
    Vill du ett nytt försök?

Du är inte guds bästa barn idag heller, men nu för ogrundad ignorans.

• frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:05:52 följande:
    Har testat alla möjliga droger. ÄVEN rökt på! Så nog f*n vet jag vad jag snackar om!

Nä, det vet du inte, du tror du vet dock.

Det som är skonsammast fysiskt för kroppen är helt klart cannabis, psykiskt är det nog rätt lika och lågt där med.

• frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:24:16 följande:

Jag tycker det är rätt humoristiskt att cannabis rökare blir så extremt rabiata när någon inte gillar deras "drug of choice"....

Vad i det jag säger är rabiat, du är välkommen i att försöka berätta detta för mig.
    När du skriver en sådan mening, tänker du efter före?

Personligen är jag inte rabiat, jag är öppen för det mesta och allas åsikter, speciellt om de kan underbygga dom med nått konkret än bara hänvisa till det är min åsikt och sen punkt slut.
    Så saklighet, logik och fakta är nått jag hänger mig till en diskussion som denna.
    Det är lite för svårt för vissa som dig, som är den värsta typen av att jag vet minsann bäst.

För jag har minsann varit på stureplan och dragit i mig droger för 20år år sedan *facepalm*

Hur inbilla du dig den skulle funka?

Röker inte heller cannabis nu.

Inte heller innan, utan åt eller vaporiserad cannabis.

Eftersom jag inte tycker förbrända växtdetaljer känns så okey att dra ned i lungorna.

Fast än det finns lång forskning som säger att man inte får lungcancer eller KOL av cannabis.

Svar på tråden Cannabisrökande man!