• Funderingar01

Vilken barnvagn passar in på mina krav?

Vi har två barn och väntar nu en nummer tre. Jätteroligt och nu går jag i barnvagnstankar och har inte kunnat hitta den vagn jag söker tycker jag. Jag hoppas ni kan hjälpa mig! Vad jag vill ha i en vagn är detta: ~ Vändbar sittdel med fullt liggläge ~ Vanlig sits, ej ergonomisk ~ Stora svängbara luftdäck, tre eller fyra hjul spelar ingen roll (även framhjulet/-en ska vara stora) ~ Bra sufflett som skyddar ordentligt ~ Finns liggdel att köpa till så är det ett pluss, men inget krav Kom gärna med alla förslag ni har, och har ni egna erfarenheter av någon av vagnarna så blir jag jätteglad. Det finns inget maxpris, utan jag vill ha en bra vagn helt enkelt och har svårt att hitta alternativ. Nu håller jag tummarna för att den här brainstormningen ska ge mig de bästa vagnarna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-28 09:15
    Oj vad jobbigt att all text kom i en följd, undrar varför? Hoppas ni orkar läsa den iallafall.

• Svar på tråden Vilken barnvagn passar in på mina krav?
  • Funderingar01

Haha, ja det är faktiskt den vagnen som jag lutar mot mest just nu. Men jag känner mig inte helnöjd med den. Jag tycker att sittdelen är sådär. Suffletten, som tidigare varit en av de bästa sakerna med kronan tycker jag, känns för kort. Och sen ser fotstödet litet/kort ut... Och så tycker jag högsta sittläget var alldeles för lutande. Mina barn har alltid gillat möjligheten att sitta upprätt. Annars har chassit allt. Skulle vilja kunna trycka på en äldre variant av sittdelen, men det går nog inte . Och med tanke på hur mycket pengar man lägger vill jag känna mig nöjd med vagnen, mer än de första 6 månaderna, för liggdelen har allt jag söker. Men man använder ju sittdelen så mycket längre.

• Funderingar01
    honeydew skrev 2013-12-28 11:05:26 följande:
    Emmaljunga Super Nitro

Tyvärr har den inte lufthjul. Vilket är ett måste för mig. Sen så vet jag inte hur det är med just super nitro, men många Emmaljunga har ju de här lustiga bältet som inte går att justera och sitter nästan ovanför huvudet på barnen. Sen tycker jag suffletten inte täcker tillräckligt heller. Men tack för förslaget!
  • Funderingar01
    Fantasilös skrev 2013-12-28 11:50:33 följande:
    Brio smile?

Den har faktiskt seglat upp som bubblare hos mig idag. Gillar starkt suffletten! Det jag oroar mig lite för är hjulen. Hur fungerar de i snö m.m.? Någon som vet?
  • Ireth81

Kronan fast i äldre modell. Jag köpte en ny kronan 2011 super nöjd men det är tyvärr inga svängbara framhjul. Jag ogillade kronans nya Sittdel så för mig var valet enkelt

• Funderingar01
    Ireth81 skrev 2013-12-28 12:23:51 följande:
    Kronan fast i äldre modell. Jag köpte en ny kronan 2011 super nöjd men det är tyvärr inga svängbara framhjul. Jag ogillade kronans nya Sittdel så för mig var valet enkelt

Svängbara framhjul är ett måste. Har stora besvär med mitt bäcken som sitter kvar även efter förlossningen, så därför är det ett måste.
  • tideloo

Brio go next? Släpps våren 2014, verkar vara bra och många förbättringar

• Funderingar01
    tideloo skrev 2013-12-28 12:30:54 följande:
    Brio go next? Släpps våren 2014, verkar vara bra och många förbättringar

Hjulen är inte lufthjul och dessutom bara 17 cm. Går tyvärr bort.
Svar på tråden Vilken barnvagn passar in på mina krav?