• ALLIEVERDO

Enkla billiga tilltugg till 30års fest?? och hur får man igång stämningen?

hej, ska planera en överraskningsfest till min man när han fyller 30år och funderar på hur man ska lägga upp det hela.
    Har inte den bästa budgeten så riktig fin middag är uteslutet.
    Men känns ändå som man behöver mat eller något i början för att få igång stämningen osv..då alla sätter sig och pratar mm..

tips vad man kan ha att bjuda på enkelt då?
    eller som man kan göra att de får köpa i baren/kiosken för 10a?

även hur får man igång stämningen? en sak efter 2h..då är ju folk igång lite mer men man vill ju få igång det tidigare..speciellt om det är överraskningsfest..

• Svar på tråden Enkla billiga tilltugg till 30års fest?? och hur får man igång stämningen?
  • Grande Rock

börja med lite fjantiga lekar, dela upp deltagarna i lag och kör lekar "barnkalas-style", funkar förvånansvärt bra

The Devil Stole the Beat from the Lord
  • Ramborg

En stark fördrink. Gärna med fläder i, då smakar man inte att den är stark.

42.
  • Fjärilslarv

jag håller med om fåniga lekar!
    kanske någon tipspromenad om födelsedagsbarnet?
    ett tema på festen kanske?, maskerad?

• ALLIEVERDO
    Ramborg skrev 2013-12-28 14:23:13 följande:
    aha..smart med fläder :) det kanske jag skulle fixa nåt..söka nåt bålaktigt kanske..hmm..
    Fjärilslarv skrev 2013-12-28 14:38:34 följande:
    jag håller med om fåniga lekar!
    kanske någon tipspromenad om födelsedagsbarnet?
    ett tema på festen kanske?, maskerad?

Ja lekar är måsten :) har sökt på massa och fått endel idéer. men många som passar mitt i, då alla är igång redan..måste komma på nåt som passar bra i början.. tipspromenad är ju bra, men då ska man komma på frågor och svar också hehe..vad kan man komma på tro..hmm..å helst nåt som faktiskt de kan komma på några svar på.. :)
  • Grande Rock
    ALLIEVERDO skrev 2013-12-28 14:56:24 följande:
    aha..smart med fläder :) det kanske jag skulle fixa nåt..söka nåt bålaktigt kanske..hmm..

Ja lekar är måsten :) har sökt på massa och fått endel idéer. men många som passar mitt i, då alla är igång redan..måste komma på nåt som passar bra i början.. tipspromenad är ju bra, men då ska man komma på frågor och svar också hehe..vad kan man komma på tro..hmm..å helst nåt som faktiskt de kan komma på några svar på.. :)
    när vi firade kompisen härom året fick alla deltagare komma på en fråga var
    The Devil Stole the Beat from the Lord
  • ALLIEVERDO

Hmm blir nog svårt med dessa gäster. Har däremot bestämt att de ska få skriva en lapp med ett roligt minne som ska läsas upp senare. Men vad kan man komma på för frågor om honom tro. Hmm

• mumrich

Tips på snittar/tilltugg:
    - Lägg en bit röd paprika och en bit brie i en crostini. Värm i ugnen precis innan servering.
    - Pepparrot och rökt lax på tunnbröd, rulla ihop och skär i snittar
    - Rökt skinka och ost mellan två tortillabröd, stek och skär i trekanter
    Kolla den här tråden också www.familjeliv.se/Forum-22-72/m43296640.html

Sen är musikquiz med låtar från kända barnprogram/tv-program när man var ung kul, jag har en lista jag använde på min födelsedagsfest, pma mig om du vill ha den!

• K med lilla E
    mumrich skrev 2013-12-28 17:35:31 följande:
    Tips på snittar/tilltugg:
    - Lägg en bit röd paprika och en bit brie i en crostini. Värm i ugnen precis innan servering.
    - Pepparrot och rökt lax på tunnbröd, rulla ihop och skär i snittar
    - Rökt skinka och ost mellan två tortillabröd, stek och skär i trekanter
    Kolla den här tråden också www.familjeliv.se/Forum-22-72/m43296640.html

Sen är musikquiz med låtar från kända barnprogram/tv-program när man var ung kul, jag har en lista jag använde på min födelsedagsfest, pma mig om du vill ha den!
    Musikquiz låter väl som en väldigt bra idé och lite gott tilltugg, men roliga lekar??? ursäkta, men vem fan gillar det? 
  • K med lilla E
    K med lilla E skrev 2013-12-28 17:50:29 följande:
    Musikquiz låter väl som en väldigt bra idé och lite gott tilltugg, men roliga lekar??? ursäkta, men vem fan gillar det? 
    Och en rejält stark fördrink Demon
  • elyse

En bra bålskål och mycket snacks (chips etc). Det är bättre att köra enkelt och bjuda än finare och låta gästerna betala för sig. 

• K med lilla E

Gör en massa goda snittar, kostar inte många kronor och kan varieras i oändlighet  och är festligt och gott.

• Mandel
    Ramborg skrev 2013-12-28 14:23:13 följande:
    Vi blandade vodka, sourze äpple - eller vad den nu heter... samt äppelcider. Smakade ingen alkohol alls och folk fick två glas tämligen omgående och det märktes typ på 15min att folk blev påverkade.
    Sedan lurade vi ut dem på tipspromenad där vi ställt ett bord med öl och vin halvvägs. Under tiden de var på promenad så fixade vi fram maten och sedan kom folk tillbaka väldigt glada och pratsamma
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • ALLIEVERDO

Ah, snittar ska jag kika på.. är inte alls ej mat person (kräsen som fasiken), vilket gör det svårt att komma på idéer

• JA77

Inte är det festhöjande att gästerna ska betala i baren...

Svar på tråden Enkla billiga tilltugg till 30års fest?? och hur får man igång stämningen?