Tips på blötmat
Mina katter brukar få Bozita eller Mjau blötmat. De har dock tröttnat ordentligt på båda. Är det någon som har något tips på någon annan bra blötmat? De får torrfoder också.
Mina katter brukar få Bozita eller Mjau blötmat. De har dock tröttnat ordentligt på båda. Är det någon som har något tips på någon annan bra blötmat? De får torrfoder också.
ICA:s potionspåsar, Pussi portionspåsar, Porta 21 blötmat.
Mina katter äter pussi portionspåsar! De äter bara det.
På zooplus.dk kan man beställa hem massor av den här maten i stora paket! Men man får se till så katterna tycker om det först förståss
Varför måste det vara socker i kattmat?
Jag låter bli det till mina. Så Pussi går fetbort.
Varför måste det vara socker i kattmat?
Jag låter bli det till mina. Så Pussi går fetbort.
Jag använder Mjau tetrapack, men det är enbart smaken "Havskräfta i gele" som går hem hos mina fem katter
(Räkor kan fungera som undantag ibland men ingen annan av smakerna).
Kanske bara testa att ändra smak på Mjau?
Vi blandar friskt till våra katter. Vi ger även en hel del rått kött. Rå nötfärs är en verklig favorit. Möla i en äggula och det är mummigt värre. Många katter tycker om kycklingvingar och kycklinghjärta. Dock inte våra. Det jag vill få fram är att inte all blötmat måste vara på burk, påse eller tetra.
Ja vad heter dom... Dom är små konserver, guldiga... Min herre här hemma äter nästan bara den med oxkött i sås... Haha. Han är otroligt kräsen!
Jag tycker att det är kul att köpa olika till honom så han får smaka på olika, och påsarna är ju praktiska till det!
Jo det var nån som vi köpte i en djuraffär han gillade med. En vit liten påse... Med kyckling och tonfisk tror jag det var!
Tänk på att all blötmat inte är helfoder, står på isf. Vissa sorter innehåller dessutom både socker och spannmål, konstigt nog många av de stora märkena som Royal Canin blötmat.