• Binary

kan jag bli programmerare??

:(){ :|:& };:
  • Binary
    Anonym (programmera) skrev 2013-12-29 10:46:22 följande:

Är det enkelt att få jobb med webb?? Jag läser ett program på deltid distans om just webb tjänster. Jag tänkte läsa några kurser om programmering i höst då det inte ingår så mycket programmering i denna utbildning. Vilken programmering bör jag läsa om jag är intresserad av att jobba med webb??

C sharp, .net och php

Till viss del kan perl även hjälpa, men det är tveksamt i dagsläget.

• Binary
    Anonym (sviken fru) skrev 2013-12-29 11:17:01 följande:
    Du kan söka jobb på FRA och utvecka en applikation som spårar upp otrogna män
    FRA har inget intresse av det, och det finns flertalet appar som fungerar som "GPS trackers" redan. Dock vet jag väl inte hur pass moraliskt rätt det är att använda en sådan. Skulle jag hitta nått liknande i min telefon så lär frugan få skilsmässopapper i handen rätt omgående, för om hon inte kan lite på att jag är trogen, så finns inte tilliten kvar i förhållandet och då är det dags att avsluta det.
  • Binary
    Venne skrev 2013-12-29 20:30:19 följande:
    Tips på hur man smidigast kommer igång att lära sig programmera hemma utan lärare? Typ bra hemsidor med hjälp osv? Vad behöver man för program etc? Spelar det roll om man använder Mac eller pc?

allt beror på vad du vill programmera.

Själv föredrar jag att arbeta med posixbaserade system, förslagsvis av BSD typ, men det funkar inget vidare med .net.

Det finns massvis med siter som ger dig bra pointers och lär dig saker, google är din vän, testa "språk tutorials" där du byter ut ordet språk mot det programspråk som du är intresserad av. Spara citationstecknen.

Svar på tråden kan jag bli programmerare??