kan jag bli programmerare??
Jag blev färdig systemvetare 95 och har jobbat som utvecklare i många år. På det flesta arbetsplatser jag har varit, har jag varit ensam tjej. Har programmerat i C++, C#, PL-SQL, Java etc. Har alltid älskat programmering och ibland har det känts som att få betalt för att lösa Sudoku på arbtestid. Jag älskar Sudokus. När mitt barn var litet kunde jag jobba mycket hemifrån och det har varit ett väldigt praktiskt jobb, när man hade småbarn.
Jag har hela tiden byggt på med nya programspråk - genom att läsa distanskurser på högskolan på kvällarna. Jag tror jag har en lite konstig begåvning, för jag kan nästa läsa vilket kod som helst ..i vilket programspråk som helst och så ser jag liksom framför mig hur det fungerar och speciellt var det inte fungerar.
De senaste åren har jag blivit mer projekledare...tyvärr ...det är inte lika roligt som att programmera. Ett tag hade jag ett jobb där jag reste över hela Europa och Usa i perioder - det var ganska roligt. Nu är jag lite chef och får bara bestämma vad andra skall programmera - känns lite orättvist. Jag tjänar över 50 000 i månaden och kan jobba hemifrån när jag vill nästan.