Capt Janeway skrev 2013-12-29 10:34:02 följande:
Fast om du kan äta bättre mat (ex. ekologisk) och använda bättre produkter för kroppen som innehåller mindre farliga kemikalier för att minska risken för ohälsa, är det på något sätt fel?
Jag föredrar att göra vad jag kan för att leva hälsosamt och inte "ge upp" för att "allt är farligt".
Det går faktiskt att göra bättre val i vardagen och leva hälsosammare.
Ja såklart. Men man får ju cancer oavsett. ALLT idag är ju cancerframkallande om man ska tro på alla nyheter man läser.
Min mamma solar ALDRIG smörjer alltid in sig när hon är ute. Hon gillar itne ens att sitta i solen utan hon som jag föredrar skufggan under ett stort träd på sommaren.
Hon fick hudcancer ändå(den farliga sorten) Sen kan vissa steka sig tills dess dom dör utan att bli sjuka alls. Tyvärr har det med annat att göra om man får cancer än bara vad man äter. Att borsta tänderna med flour är nog inte farligare än att använda champoo idag.
Däremot skyddar man barnens tänder. Flour är viktigt för att inte få hål. Men visst vill man att ungarna ska dra ut en massa mjölktänder och sen kanske även dom permaneta tänderna för att man vill visa sin åsikt så visst.