• Mettelofstrand

BF juli i Lund/Malmö med omnejd

Hej! Jag och min man beräknar att få en liten en den 25 juli. Vårt första barn! Vi bor i Lund och min fråga är om det finns fler än jag i Lund med omnejd som också ska få en liten i juli? Hade varit roligt att ha kontakt med er!😊 Med vänlig hälsning, Mette

• Svar på tråden BF juli i Lund/Malmö med omnejd
  • Teereseee
    mika elaA skrev 2014-01-20 10:36:46 följande:
    Hej på er igen
    Ja veckorna har rullat på nu.. Går in i vecka 14 på onsdag.

Som svar så har jag faktiskt mått bra. Inte varit speciellt illamående överhuvudtaget. Men haft lite svårt att äta på kvällarna. Varit väldigt trött dock. Men jag tycker att allt börjat vända lite, känner mig piggare igen. 

Hur mår ni?

Ja vi vill också ta reda på könet, har fått tid för UL i början av mars. Ska bli spännande! :)

Har er graviditet börjat synas än?

Ha det gott! 
    Mitt har också börjat vända lite, känner mig också piggare och orkar göra mer här hemma. Super skönt :) 
    Har tid för UL i slutet av februari, men vi kommer nog inte kolla könet. Spännande att vänta :) 

Min graviditet har börjat synas, men det gjorde den redan i v 12. Har en liten kula :) Har din? 
  • albastro

Hej, nu kommer lilla jag in här.

Jag går in i vecka 17? imorgon (16+0) Jag har inte riktigt förstått räknandet än :)
    Mina första månader mådde jag hur bra som helst, förstod först i början av denna månaden att jag var gravid.
    BF 10 Juli, kommer bli i Lund, då vi bor i Landskrona.
    RUL blir den 10 feb, vi kommer nog ta reda på könet.

• Teereseee
    albastro skrev 2014-01-22 19:48:04 följande:
    Hej, nu kommer lilla jag in här.

Jag går in i vecka 17? imorgon (16+0) Jag har inte riktigt förstått räknandet än :)
    Mina första månader mådde jag hur bra som helst, förstod först i början av denna månaden att jag var gravid.
    BF 10 Juli, kommer bli i Lund, då vi bor i Landskrona.
    RUL blir den 10 feb, vi kommer nog ta reda på könet.
    Välkommen och vad roligt :) 

Jag kommer också vara i Lund, då jag bor i eslöv. :) 
  • Trasan87

Hej Tjejer!
    Vad roligt men en Lund grupp Jag kommer också föda i Lund beräknad till 24 juli. Vi kanske hamnar där samtidigt hela bunten
    Är i vecka 16 nu, har fortfarande inte fått någon kallelse till RUL? Hur långt innan fick ni om ni har fått?
    Mår ganska bra annars, extremt hungrig just nu bara. Känt av lite foglossningar, men längtar bara efter att få se han
    och se vad det blir. Tror på en pojke, men vi får väl se

• Teereseee
    Trasan87 skrev 2014-02-01 20:54:32 följande:
    Hej Tjejer! Vad roligt men en Lund grupp Jag kommer också föda i Lund beräknad till 24 juli. Vi kanske hamnar där samtidigt hela bunten Är i vecka 16 nu, har fortfarande inte fått någon kallelse till RUL? Hur långt innan fick ni om ni har fått? Mår ganska bra annars, extremt hungrig just nu bara. Känt av lite foglossningar, men längtar bara efter att få se han och se vad det blir. Tror på en pojke, men vi får väl se

Haha ja det vet man aldrig :) Jag är i v 16 på måndag och jag har fått min kallelse, den 27/2. Men den trillar säkert in snart ska du se :)
  • Trasan87
    Teereseee skrev 2014-02-01 23:46:47 följande:

Haha ja det vet man aldrig :) Jag är i v 16 på måndag och jag har fått min kallelse, den 27/2. Men den trillar säkert in snart ska du se :)

Vad konstigt, men önskade du någon dag?
    Jag la in att jag önskade den 17/2 men nu är det bara två veckor dit, får kanske ringa imorgon och kolla!
  • Teereseee
    Trasan87 skrev 2014-02-02 10:25:54 följande:

Jag la in att jag önskade den 17/2 men nu är det bara två veckor dit, får kanske ringa imorgon och kolla!
    Nej jag bad inte om någon dag. Dem sa bara att dem skulle skicka en remiss och typ en vecka senare fick jag kallelse. Ja ring ovh hör :)
  • albastro
    Trasan87 skrev 2014-02-02 10:25:54 följande:

Jag har RUL den 10/2. Önskade inte någon dag, men jag fick min när jag hade inskrivning. Dock så var min inskrivning lite sen (14+0)
  • Trasan87
    albastro skrev 2014-02-02 12:26:23 följande:
    Jag har RUL den 10/2. Önskade inte någon dag, men jag fick min när jag hade inskrivning. Dock så var min inskrivning lite sen (14+0)

Jag var på inskrivning den 9/1, och då frågade hon när jag ville göra RUL, och då sa jag gärna den 17/2 för då är jag ledig från jobbet. Sen har jag inte hört något mer.
    Har förstått att man ska få en kallelse med posten, men nu är det bara två veckor kvar dit så ska försöka ringa och fråga imorgon :S
  • Trasan87

Nu har jag ringt och pratat med dem, och jag låg med på deras lista men hade inte fått någon tid än.
    Man måste tydligen hade passerat vecka 18 också, så jag fick den 24 Kommer bli tre långa veckor!

Svar på tråden BF juli i Lund/Malmö med omnejd