Tandvärk deluxe innan plus?
Vaknade för någon dag sedan med tandvärk och en stor blåsa i munnen.. Vet inte var det kommer ifrån.
Ska testa mig om några dagar och tänkte höra om det är fler som har haft tandvärk i tidig graviditet?
Vaknade för någon dag sedan med tandvärk och en stor blåsa i munnen.. Vet inte var det kommer ifrån.
Ska testa mig om några dagar och tänkte höra om det är fler som har haft tandvärk i tidig graviditet?
inte så tidigt, men däremot hade jag det i vecka 16. superont och trodde jag hade hål. men det har gått över nu!
Jag hade tandvärk i början av graviditeten, konstigt om det hänger samman, men det försvann efter några dagar.
Nej....aldrig hört talas om att det skulle vara ett symptom.
Jag hade jätteont i tänderna o käkarna när jag precis hade plussat o ca 1-2 v efter. Håller tummarna :)
Har som ont bara på ena sidan av munnen (vänster sida).
Började med en tand och igår var det som att det "hoppade" över till nästa tand. Kändes som att de satt löst och när jag petade lite försiktigt började det blöda. Ska ringa tandläkaren efter nyår för att få kolla upp det.
Hej.
Jag är tandläkare och kan berätta att tandvärk och graviditet har inget direkt samband. Låter som om att du har antingen en infektion i en tand eller ett stort hål som kommer så småningom leda till infektion om du inte får det åtgärdat snart. Under graviditet så kan man däremot få ökad blödning vid tandborstning (graviditetsgingivit) som brukar normalt sett gå över efter födseln. Gingivit i sig är en inflammation i tandköttet vid dålig munhygien. Så om ni har blödning vid tandborstning innan, under och efter graviditet så förbättra er borstning. Minst 2 min morgon och kväll och GLÖM INTE TANDTRÅD.
Snacka om att greppa efter halmstrån ;p
Ja fast jag hade varken hål eller infektion i tandköttet, allt var ok enligt min tandläkare. Det onda försvann som sagt också, och nu har jag inga besvär alls. Men jag håller med om att det låter konstigt att det skulle ha något samband.