• majo78

    Nya vänner i Södertälje

    En tråd för oss som vill lära känna nytt folk i Södertälje.

    Jag är ganska nyinflyttad här, jobbar i Stockholm, 35 år, sambo, en dotter på 7 år och två bonusbarn på 8 och 9 år.

    Finns det fler än jag som vill träffa nytt folk för promenader, fika, träning osv?

    Häng på!

  • Svar på tråden Nya vänner i Södertälje
  • Whitetrash86

    Bott här i 7 år och kan fortfarande inte hitta vänner som tål att vara vän med mig längre tid... Rynkar på näsan

    Är 27år och har 2 barn, 5 och 2år. Har även en hund så är väldigt på för promenader.

  • FruÖhman

    Bor ganska nära Södertälje och är i samma "situation", jobbar för tillfället men väntar mitt första barn. Bor ni båda i Södertälje? Skulle gärna träffa nya vänner för fika, träning och allmänt häng :)

  • majo78

    Välkomna! Kul att ni vill hänga på :)
    Vi bor i lägenhet centralt i Södertälje men har börjat kika på hus.

    FruÖhman - när kommer bebisen?

  • FruÖhman

    Spännande med hus! Kollar ni i Södertälje? Vi bor i radhus som vi håller på att renovera, tar på krafterna nu :) En liten flicka är planerad till 25 maj. Jobbar du mitt i Stockholm?

  • majo78

    Vi kollar i Södertälje men också i Järna och Nykvarn, så vi har en spännande vår framför oss :) Var bor ni?

    Så mysigt med bebis! Min dotter är 7 år så det var ett tag sen sist för mig. Kanske blir det bebis nångång i framtiden igen :)

    Jag jobbar i Solna, har precis dumpat pendeltåget och börjat åka bil till jobbet, funkar toppen än så länge! Vart jobbar du?

  • FruÖhman

    Ja superkul att kolla på hus, vi kollar också lite på sidan av, planen är att renovera och sen sälja. Vi har också kollat lite på Järna, finns fina hus till rimlig peng. Just nu bor vi i Tullinge. Ja det ska bli så mysigt med en liten bebis, men det är lite skäck i det också, hur ska man kunna ta hand om en sån liten person? Men är ni sugna på ett barn till? :) Jag jobbar i Västberga, tar också bilen, tåget är ju helt värdelöst, går inte att lita på det för fem öre. Hur är det med tåget från Södertälje, går dom hela vägen nu? Höll de inte på att renovera där? Vad brukar du annars göra på fritiden då?

  • majo78

    Nu budar vi på ett radhus, spännande! :)

    Det kommer att gå finfint med bebisen, man växer in i mamma-rollen :) Vi är lite sugna på en liten men vi har rätt fullt upp just nu med tre skolbarn :) Och så undrar vi om vi verkligen vill börja om när vi har tre stycken som snart klarar sig själva :)

    Ja tåget är hemskt, spelar ingen roll vilken årstid det är, det är strul jämt. Tåget har gått ända från Södertälje i ett år nu tror jag, innan var det väl stängt ett tag.

    Just nu är det mest barnen och deras aktiviteter som fyller min fritid. Men försöker komma iväg till gymmet på nåt danspass ibland. Gillar att promenera men saknar någon att promenera med. Nästan alla mina vänner bor norr om Stockholm så det är lite svårt att spontan-träffas :)
    Vad hittar du på på fritiden? Njut av den barnfria tiden du har kvar ;)

    Vad jobbar du med?

  • FruÖhman
    Spännande! Jag håller tummarna, berätta hur det går sen :)

    Kan förstå att 3 skolbarn tar sin tid, och kanske känns tvådelat att börja om som du säger.
    Har ni varit tillsammans länge du och din sambo/man?

    På fritiden brukar jag inte göra något speciellt, är otroligt hemma-kär, och framför allt nu förtiden, så nu blir det mycket soffhäng.
    Vi håller även på att renovera hemma, det är min man som gör mesta delen, jag kommer mest med glada tillrop :)

    Men förut tränade jag en del och gillar också danspass, gillar också att promenera, men visst är det trist att inte ha någon att gå med.

    Försöker njuta av tiden nu, speciellt när man bara kan ligga i sängen och dra sig på morgonen, det är ju bland det bästa som finns,
    och fungerar väl kanske inte riktigt så sen :)

    Jag jobbar på projektledare, jobbar i Västberga, så det är ett lagomt avstånd hem, vad jobbar du med?
  • majo78

    Japp jag håller dig underrättad! Vi budar mot de allra segaste människor som finns tror jag, tagit över ett dygn för dom att bestämma om de ska buda över oss eller inte.

    Vi har inte varit tillsammans så länge, ca 1½ år, flyttade ihop rätt snabbt efter att vi träffades :) Kändes rätt direkt :) Har hittat mannen i mitt liv.

    Nä sovmorgnar får man vänta ganska länge på :) Nu får vi sova till kl 8 på helgerna om vi har tur.

    Jag jobbar som systemförvaltare. Har börjat kolla på nytt jobb på södra sidan av Stockholm. Får se vad som dyker upp.

    Har varit hemma två dagar med en förkyld dotter men imorgon är det skola och jobb igen :) Och helgen blir dessutom barnfri och så ska vi gå och se Jill Johnsons show :) Eventuellt ett par husvisningar på söndag också beroende på hur det går med radhuset. Vad ska ni hitta på i helgen?

  • FruÖhman

    Så segt med folk som inte kan buda, det borde finnas nån maxgräns på väntetiden, när vi köpte vårt hus gick det på typ 1 dag, det kanske var lite väl fort, men samtidigt skönt, man är ju så nervös!

    Hur var showen? :) vi renoverade hela helgen, är slut som artist, men vi börjar få tillbaka ett kök nu, bara vattnet sätts på i eftermiddag så känns allt bättre, nu har vi bara 3 veckors badrumsrenovering och någon veckas barnrums fix, sen får det vara nog med renovering innan bebisen kommer.

    Ja kan tänka mig att det vore skönt med ett jobb närmre hemmet, eller ialf så man slipper Essingeleden kan jag tänka mig.

Svar på tråden Nya vänner i Södertälje