Sommarbebis 2014 Umeå
För oss som väntar en liten bebis i sommar (2014) och bor i Umeå.
Vore roligt att dela tankar och funderingar samt även längre fram träffas för fika eller bebisdejter :)
För oss som väntar en liten bebis i sommar (2014) och bor i Umeå.
Vore roligt att dela tankar och funderingar samt även längre fram träffas för fika eller bebisdejter :)
Kom på att lite information kan ju vara roligt. Jag är 23 år och väntar andra barnet med BF 26 juli enligt vul som vi var på i vecka 7+2. Har en son på 15 månader så kommer ha 22 månader mellan barnen om allt går som det ska :)
Åh kul :) Ja hoppas att vi blir några stycken! Vad spännande med ultraljud! Har ni bokat privat eller hur har du fått det? Det brukar ju vara himla svårt att få tidiga ultraljud om det inte är något speciellt. Vi hade en ofostrig graviditet i höstas som upptäcktes i vecka 13 och då blev vi lovade att nästa gång jag blev gravid skulle vi få komma på vul tidigt.
FrökenN men vad taskigt av dem att göra så :( För mig skrev läkaren i journalen att vi skulle få ett tidigt så det var inga problem när jag ringde dit. Förstår så väl att du vill göra ett ultraljud för att se. Då är det ju lätt värt att boka privat. Jag funderar på att boka ett privat igen nu kring vecka 12 bara för att jag börjat noja igen ..
Åh ja det är han! Eller han var beräknad oktober men kom i slutet på september :) Kul att vi var med i samma! Men jättetråkigt att det blev MA för er :( .. Hoppas verkligen att denna gång är det er tur!!
Välkommen Kattägd! Håller alla tummar för er med att allt ser fint ut på vul och fortsätter så! De här första veckorna av en graviditet är ju så jobbiga och kantade med så mycket oro. Hoppas tiden går fort förbi så vi alla kan få njuta av goa bebismagar och massa bök där inne!
Hur mår ni förresten?
Välkommen snabelkabel :) Vad roligt att ha fått se bebis två gånger redan! Hur kommer det sig att du fått göra det om jag får fråga? :)
FrökenN: Ändå dåligt av dem :/ Men skönt att du ska få göra ett snart ändå :) Jag har bokat in ett privat till om ca två veckor då jag är i 12+2 och är himla nervös! Skönt att du inte svimmar längre iallafall!
Kattägd: Jag har inte mått illa nån av gångerna, med sonen var det verkligen som att jag inte vara gravid alls så blev nådigt förvånad när vi såg en liten plutt på vul i vecka 12 den gången. Den här gången har jag dålig matlust och kan vara jättehungrig men kan bara äta några tuggor innan jag blir mätt och lite illamående. Men har aldrig kräkts när jag varit gravid. Har heller nästan inga ömma bröst. Det kommer och går lite men jag måste verkligen känna efter för att känna om dom ömmar. Det gör ju att man blir nojig men samtidigt ska man väl bara njuta egentligen över att må bra :)
Vart går ni på MVC förresten? :)
Kattägd jag tror nästan man får välja men vanligast är nog att det är den man är listad på, men vet inte säkert :) Jag går på Ålidhems för vi bor på Tomtebo. Vart bor ni?
Okej snabelkabel vad skönt att allt såg bra ut nu :)
Åh vad roligt frökenN att ni fick se å att allt var bra :)!! Välkommen ni nya! Vad roligt att fler hittar hit :) Inte alls varför och hur vet du att det är större missfallsrisk? Jag hade en ofostrig graviditet innan denna och när jag började blöda i vecka 13 sa kk att det var helt normalt så fick inte komma på ul hos dem utan bokade privat då jag kände att om allt är bra så är det värt pengarna och är det inte det så vill jag hellre veta så fort som möjligt. Nu var det ju 900kr i sjön egentligen men hade väl annars fått gå till rul och det hade varit hemskt. Kan man inte få billigare om man går på norrlandskliniken redan? Vi fick komma på vul på kk denna gång i vecka 8 pga förra graviditeten men har även bokat ett ul nästa vecka på norrlandskliniken. Är då i 12+2 så känner att om det ser bör ut då kan jag slappna av lite mer :)
Åh :( Så tufft. Förstår att du är arg på läkaren inte alls. Hoppas verkligen att allt är bra med bebis!
Välkommen :) är det rul då? Sen kanske vi kan flytta gruppen till fb så blir det lättare att hålla koll på vem som är vem och man får ett ansikte på personerna :) men kan ju hänga kvar här ett tag till så fler hittar hit och ifall det är någon som vill vara anonym tills det gått lite längre kanske?
Vad roligt :) och självklart kommer den vara hemlig så vi känner att vi kan dela med oss av mer. Blir ju mer privat än här inne och lite mer personligt :) kan fixa en grupp så kan vi ju köra parallellt till en början med fb och fl :)
Bu har jag gjort en grupp men iomed att den är hemlig kan ni inte leta upp den och gå med utan ni får skicka meddelande med era mailadresser här eller skriv hör i tråden om det känns ok så kan jag lägga till er med hjälp av den :)
Har lagt till de som skickat till mig :)
det är lättast om ni skriv er mailadress. Men om ni skriver ert namn så skickar jag vänförfrågan för vi måste vara vänner på fb då för att jag ska kunna lägga till :)
Känner ni personer i eller nära umeå som väntar barn i sommar kan ni såklart lägga till dem med :)
Memories självklart får du vara med :) Välkommen! Så himla roligt att få ses lilla bebis, underbar känsla! Vi har ju startat en FB-grupp med så kommer kanske bli lite minskad aktivitet här inne, jag vet inte men det brukar bli så :P Men skriv bara ett meddelande till mig här på FL med din mailadress om du vill gå med i den så bjuder jag in dig. Den är såklart hemlig och går ej att söka på och inget som skrivs syns av andra förutom medlemmarna i den.
Snabelkabel så härligt att få höra :) Jag längtar också till rul men är bara i vecka 13 än så en bit bort är det allt. Åh hoppas att det går bra och att det inte är någon fara!
Hej hej :) Så roligt med fler som vill vara med! Har bjudit in er båda till FBgruppen med :)
Hur mår ni alla nu?
Så roligt Kattägd :) Grattis!
Välkommen Emmask! Självklart får du vara med här! Jag var på vul i 7+2. Läkaren gjorde en gynundersökning på mig och kände på livmodern, äggstockarna osv. Så gjorde hon vul och såg lilla bönan med pickande hjärta och kollade runt att allt såg bra ut. Jag gjorde på kvinnokliniken men har gjort på norrlandskliniken med förra graviditeten som tyvärr var ofostrig. Men det gick till på samma sätt där.
Jag går på Ålidhem hos Helena och hon är underbar :) Jag är jättenöjd med dem!
Skönt Tildas mamma att slippa må illa :) Jag har också sluppit och mår typ lika som med sonen. har haft dålig matlust men nu har den kommit tillbaka med allt vad det innebär :P Sugen på allt!
Hej alla!
Förlåt jag har helt glömt bort tråden här sen gruppen på FB startade så har inte varit i på familjeliv. Men hoppas alla som vill gå med har kommit med i fb-gruppen nu? Annars går det bra för vem som helst som är med att lägga till medlemmar. Är man inte vän med varandra på FB behöver man mailadressen för att lägga till folk i gruppen. :)