• Kattägd

Sommarbebis 2014 Umeå

Jag är gärna med, är 28 år och väntar första barnet. Vecka 6 (5+3 idag), ska få göra vul i vecka 7 eller 8 eftersom det är en provrörsbebis. Har tidigare haft mf i vecka 5, nu är det sista chansen så jag hoppas verkligen det går vägen.

• Kattägd

Jag mår ganska bra, förutom en förkylning. Men igår var inte brösten ömma på hela dagen så jag var övertygad om att bebisen inte levde, har inte haft växtvärk i magen på flera dagar heller. När jag vaknade idag så var brösten ömma igen så jag hoppas allt är som det ska. Jag mådde lite illa i början efter jag plussat, nu är det bara ibland det kan kännas, hoppas det är kroppen som börjat vänja sig, alla mår ju inte illa och kräks.

FrökenN, lycka till, håller tummarna att det ser bra ut :)

• Kattägd
    Pineapplelemon skrev 2014-01-02 13:41:52 följande:
    Vart går ni på MVC förresten? :)
    Får man välja mvc eller blir det på den hälsocentral man är listad? Jag ska ringa och boka tid för inskrivning efter jag varit på vul. Blir Sävar kanske eller Ersboda som är närmare jobbet, ska fundera på viket som blir smidigast. Har ingen koll på vad man gör när man väl plussat :) Trodde ju aldrig att det skulle funka.
  • Kattägd
    Pineapplelemon skrev 2014-01-03 11:42:20 följande:

Kattägd jag tror nästan man får välja men vanligast är nog att det är den man är listad på, men vet inte säkert :) Jag går på Ålidhems för vi bor på Tomtebo. Vart bor ni?

Okej snabelkabel vad skönt att allt såg bra ut nu :)

Okej ska kolla upp det :) Vi bor i Bodbyn så Sävar är närmaste.
  • Kattägd

Igår kom illamåendet, hoppas det är ett tecken på att allt är som det ska :) Mådde illa hela dagen och halva natten, nu mår jag rätt bra men det kommer väl. Vecka 6+3 idag.

• Kattägd

Ska på vul 20/1 (vecka 8+3) och inskrivning 23/1, nu börjar det hända saker :)

• Kattägd

Har varit på vul idag och tittat på bebisen, såg ett fint hjärta pulsera, fostret mättes till 19,2mm (8+3) och bf är 31 augusti. Nu ska jag försöka slappna av och njuta :)

• Kattägd
    Emmask skrev 2014-01-20 18:42:47 följande:
    Var ni på Norrlandskliniken? Vem gick du hos och kan du beskriva hur det gick till? Vore mycket uppskattat! :)
    Jag var på ivf-kliniken eftersom det är en provrörsbebis. Man gör vaginalt ultraljud när det är så tidigt, det tar inte så många minuter, han kollade så den satt på rätt ställe och visade var hjärtat var och sen en mätning från huvud till rumpa.
Svar på tråden Sommarbebis 2014 Umeå