• FrökenN

Sommarbebis 2014 Umeå

Vad roligt med en Umeåtråd! :)
    Jag är också 23 år och väntar första barnet 7e augusti om allt går vägen. Är i v 8+4 idag. Ska på ultraljud den 3/1 och hoppas verkligen att allt ser bra ut då!

• FrökenN

Jag har bokat ett privat. Har  ett MA (v 11) och ett mf (v 7) bakom mig, och efter det blev jag lovad ett tidigt ultraljud vid nästa graviditet. Men nu när jag ringde för att boka in det så tyckte dom att det var onödigt och ville inte boka in något. Så efter mycket om och men så bokade jag ett privat istället, jag orkade inte bråka om det. 

Känner igen ditt namn föresten. Tror att vi har varit med i samma tråd förut. Glad Är din son född i oktober -12? Skulle också fått en liten då om det inte hade blivit ett MA istället..

• FrökenN

Pinaplelemon: Läkaren hade skrivit det i min journal med men jag fick ändå inget för att inget tyder på att det inte har gått bra denna gång.. :/ Menmen, på fredag är det dags! Imorgon har jag inskrivning med.
    Jag mår ganska så bra, har nog haft tur. Är rätt illamående och kräks lite men annars har jag inte så mycket att klaga på. Första veckorna var jag väldigt yr och svimmade så fort jag ställde mig upp men det har gått över som tur är.

Kattägd: Håller tummarna att allt går bra för er! :)

Snabelkabel: Vad roligt att fler hittar hit! Åh vad mysigt att fått se den lilla två gånger redan :)

• FrökenN

Tar tillbaka det jag sa om att jag mår bra. Jag mår fruktansvärt! Bara kräks, kan inte äta, är så yr och trött..

Inskrivningen idag gick bra, men bm var orolig över att mitt järnvärde hade droppat från 138 till 103 på 1,5 vecka. Skulle få kolla det igen om en vecka och ev skulle jag få en blodtransfusion om det inte var bättre då. Så jag antar att jag får leva på  spenat, grönkål och jordgubbar den kommande veckan då ;) Jag går också på Citymottagningen föresten! Vilken bm har du snabelkabel? :)

• FrökenN
    snabelkabel skrev 2014-01-02 19:31:10 följande:

6 eller 7 juli var det, kommer inte ihåg helt säkert vilken dag det var :) Du då?
    7 augusti enligt sista mens, men gissar på lite senare. Får se idag förhoppningsvis! Vilken barnmorska har du? Visst gick du på City?
  • FrökenN

Snabelkabel: Ja det gör jag :) Har haft Anna-Britta hittills men kommer nog få gå hos båda.

Idag har vi fått se vårt lilla pyre! Hjärta Hjärtat slog så fint och h*n sprattlade på som bara den. Hon trodde jag var nåra dagar kortare gången men det är ju så svårt att mäta såhär tidigt, så jag räknar som tidigare fram till rul Glad

• FrökenN

Jag tycker en facebook grupp låter super! Är oftare inne där än här :) Det går ju att göra en helt hemlig grupp så det inte syns alls :) 

Svar på tråden Sommarbebis 2014 Umeå