• VictoriaJ02

Killar - behöver ni "manlighetsförlängare".

Många killar har ju "manlighetsatytribut" som s.a.s ska göra dem mera manliga i kvinnors ögon.

Jag tänker på t.ex. motorcyklar och raggarbilar / bilar med häftig design.

Eller att de ägnar sig åt någon farlig sport eller liknande, eller bodybuilding.

Eller att man skaffar sig stora eller farliga hundar, stora pytonormar eller något annat respektingivande husdjur?

Eller att man försöker bevisa sin manlighet genom att ständigt vara sysselsatt med något som kräver händighet och tekniskt kunnande eller fysisk ansträngning.

Tror ni män, som känner er "träffade" av detta,  att ni inte duger som ni är, utan dessa yttre attribut?

Och i så fall varför`?

• Svar på tråden Killar - behöver ni "manlighetsförlängare".
  • Grande Rock

Inte för att jag vet, men jag skulle tro att de flesta av de tillhyggen du räknar upp snarare hjälper upp att stärka manligheten mot andra hanar än mot honorna.

De jag känner som pysslar med motorcyklar och "raggarbilar" gör det för att de tycker det är roligt.
    Att fejka ett intresse bara för att impa på brudar kostar nog mer än det smakar. därmed inte sagt att fenomenet inte förkommer.

The Devil Stole the Beat from the Lord
  • Grande Rock

oj, nu glömde jag att svara för egen del.

Jag har ingen av ovan nämnda manlighetsförlängare. Samtidigt så har jag ingen direkt framgång med damerna så det kanske jag skulle behöva.

är du av åsikten att det fungerar?

The Devil Stole the Beat from the Lord
  • Aupendi

Tänker direkt på Freuds psykosexuella utvecklingsteori. Där man har vissa karaktärsdrag beroende på vilken fas man eventuellt inte kunnat hantera på "rätt" sätt.

Minns att det stod i min psykologibok om en karaktär som var prylgalen, och ville ha det senaste av allt. Kan dock inte hitta vilken fas den karaktären skulle tillhöra. Får en känsla av att det är den sista fasen - puberteten.

Men det är iaf vad jag kommer att tänka på vad gäller "manlighetsförlängare". Kanske har de som kräver dessa förlägnare inte hanterat fasen på bästa sätt? Att det är därför?

Jag tror dock att det isf kan tillämpas på kvinnor med.

• VictoriaJ02
    Grande Rock skrev 2013-12-30 03:16:18 följande:
    oj, nu glömde jag att svara för egen del.

Jag har ingen av ovan nämnda manlighetsförlängare. Samtidigt så har jag ingen direkt framgång med damerna så det kanske jag skulle behöva.

är du av åsikten att det fungerar?
    Nej, jag är inte den typen av kvinna som imponeras av sådant. Kanske i tonåren att man tyckte sånt var häftigt, men som jag ser det är det ett stadium en del passerar tidigt, medans andra stannar i det nästan livet ut.

Av egen erfarenhet vet jag också att många sådana män har dålig självkänsla i grunden. I brist på personlighet tar de till annat som kan tänkas fungera.

• VictoriaJ02
    Aupendi skrev 2013-12-30 03:26:18 följande:
    Tänker direkt på Freuds psykosexuella utvecklingsteori. Där man har vissa karaktärsdrag beroende på vilken fas man eventuellt inte kunnat hantera på "rätt" sätt.
    Minns att det stod i min psykologibok om en karaktär som var prylgalen, och ville ha det senaste av allt. Kan dock inte hitta vilken fas den karaktären skulle tillhöra. Får en känsla av att det är den sista fasen - puberteten.

Men det är iaf vad jag kommer att tänka på vad gäller "manlighetsförlängare". Kanske har de som kräver dessa förlägnare inte hanterat fasen på bästa sätt? Att det är därför?

Jag tror dock att det isf kan tillämpas på kvinnor med.
    Det är precis vad jag också tror. Tonåringar som inte blir bekräftade kanske tar med sig ett sådant beteende långt upp i åldern, då de vet att yttre atttibut är det enda som funkar för dem. Egentligen lite sorgligt att det är så. Vad många män istället skulle behöva är att utveckla sin personlighet.

• Petrol

Jag behöver inte det nej, däremot så tar jag väldigt konstant och sysselsätter mig med händigheter, och gillar en del extremsport om än inget dödsvådligt. Men det beror mer på att jag är en rätt rastlös själ än att jag skulle ha ett behov av att visa mig manlig. Så var det med den saken.

• Aupendi
    VictoriaJ02 skrev 2013-12-30 03:53:44 följande:
    Det är precis vad jag också tror. Tonåringar som inte blir bekräftade kanske tar med sig ett sådant beteende långt upp i åldern, då de vet att yttre atttibut är det enda som funkar för dem. Egentligen lite sorgligt att det är så. Vad många män istället skulle behöva är att utveckla sin personlighet.

Ja, precis. En fin personlighet kommer man så mycket längre med. Det är ju personligheten som är viktigast i längden. Hade de kunnat arbeta på den istället så hade de haft mycket att vinna.
  • Malmö01

Jag gillar motorcyklar, snabba roliga bilar och extremsporter för kicken som det ger. Om någon man eller kvinna ser mig som mer eller mindre manlig bryr jag mig verkligen inte om. Nu känns det som att man måste gömma sig för folks som TS och deras fördomar.

Sänk SD, MP, M, KD och S ur riksdagen
  • camus

Jag tror de flesta intressen hos både män och kvinnor grundar sig i personliga preferenser och inte utövas för att attrahera en partner. Hela ansatsen i tråden är tröttsamt könsstereotypt.

• VictoriaJ02
    camus skrev 2014-01-09 22:02:31 följande:
    Jag tror de flesta intressen hos både män och kvinnor grundar sig i personliga preferenser och inte utövas för att attrahera en partner. Hela ansatsen i tråden är tröttsamt könsstereotypt.
    Ja men många män är ju stereotypa på det viset Flört

Finns säkert de som skaffar raggarbil eller tung MC pga endast intresset.

Men du kan inte förneka att det finns män som gör det för att "impa på brudarna" också!
  • VictoriaJ02
    Malmö01 skrev 2014-01-09 20:47:25 följande:
    Jag gillar motorcyklar, snabba roliga bilar och extremsporter för kicken som det ger. Om någon man eller kvinna ser mig som mer eller mindre manlig bryr jag mig verkligen inte om. Nu känns det som att man måste gömma sig för folks som TS och deras fördomar.
    Det ska inte ses som fördomar. Tänker endast på de män som känner att de behöver manlighetsförlängare - andra behöver ju inte ta åt sig.
  • MrRed

Jag har ingen manlighetsförlängare. Däremot har jag en extremt snabb motorcykel samt en lite rolig sportbil som går att leka med. Får enorma kickar av att det går fort men har aldrig - och kommer aldrig ha - något behov av att "visa upp" något för att imponera. Dessutom är frugan inte så lättimponerad så det skulle ändå vara mengslöst att försöka. Känner inte någon som köpt en sportmotorcykel (om det nu anses vara ett attribut) för att imponera på någon tjej utan det är bara personliga intressen som spelar in. Den lilla skara (som jag tror det är) som köper något för att imponera saknar säkert bara självförtroende.

Svar på tråden Killar - behöver ni "manlighetsförlängare".