• Solros78

Vi som är gravida igen efter mf - bf sommaren/ hösten -14

Hoppas några vill älta oro och nojor och förhoppningar och förväntan här!

• Svar på tråden Vi som är gravida igen efter mf - bf sommaren/ hösten -14
  • Anonym (Lilla jag)
    Patricia4 skrev 2014-01-14 15:42:26 följande:
    Hej
    Jag hittade hit oxå!
    Är i v. 7+4 och haft bruna små flytningar. Hade tid hos läkare idag och fick de ett litet hjärta slå :) det var jättekul i en timme för sedan dess har jag blödit. Är jätteorolig !!! Hoppas det bara är vul som retade livmodertappen! Fick MA iv.8 22 nov och plussade på en gång. Det här är ju vår mirakelbebis..! Är så rädd!
    Nä, urs för blödningar! Hoppas det bara är läkarens härjningar och att det slutar omedelbums!

Stämde tiden som läkaren uppgav 7+4 överens med dina egna beräkningar?

Kram och hoppas att blödningarna slutar genast!
  • Patricia4
    Anonym (Lilla jag) skrev 2014-01-14 16:33:04 följande:
    Nä, urs för blödningar! Hoppas det bara är läkarens härjningar och att det slutar omedelbums!

Stämde tiden som läkaren uppgav 7+4 överens med dina egna beräkningar?

Kram och hoppas att blödningarna slutar genast!
    Om jag räknar dagen för MA ( när hinnsäcken kom ut) som sista mens så är jag i v 7+ 4. Läkaren fick det till 7+ 1 men tillade att det är svårt att mäta exakt för nu snackar vi mm.

Ja jag hoppas jag får behålla, men fy f-n för denna oro.Helt slut!
  • Solros78

Jag oron tär enormt. Blödde precis lite mer, inget sen igår. Vad är det för konstiga miniblödningar som kommer oregelbundt liksom??

Jag hade mycket lättare att hantera mitt ma i september när det väl var ett faktum än dessa oroskänslir som sköljer över en varje fång man får blödning mm, då gråter jag stup i kvarten.

• Anonym (Lilla jag)

Kramar till er som går igenom akut oro!!!
    Hoppas att natten blir lugn!

• dreams85

Nu har jag också hittat hit! Plussade i lördags fem veckor efter mitt MA i vecka tolv (dött sen vecka nio). Har inte haft mens emellan men hade ÄL 27 dec så borde vara i 4+4 idag. Är inte så farligt orolig ännu, mindre än jag trodde faktiskt, nojar nu mest över om det är på riktigt eller inte. Är så rädd att det ska vara gamla hormoner som spökar men det är inte så troligt eftersom jag testade negativt för två veckor sen och testen nu blir starkare för varje dag. Jag är gravid på riktigt, så nu var det sagt, ska bara börja tro på det också . Jag tror den värsta oron kommer komma när det närmar sig vecka nio eftersom det var då det gick illa förra gången. Ska boka ett vul i vecka tio för att se om den lilla klarar sig förbi den veckan levande. Det är andra barnet, har en son på 1,5 år. Kram till er som blöder, usch kan bara tänka mig vilken oro ni känner!

• dreams85

Varför blir det inga radbrytningar när man skriver på paddan? Irriterande...

• Anonym (Lilla jag)
    dreams85 skrev 2014-01-14 18:24:32 följande:
    Nu har jag också hittat hit! Plussade i lördags fem veckor efter mitt MA i vecka tolv (dött sen vecka nio). Har inte haft mens emellan men hade ÄL 27 dec så borde vara i 4+4 idag. Är inte så farligt orolig ännu, mindre än jag trodde faktiskt, nojar nu mest över om det är på riktigt eller inte. Är så rädd att det ska vara gamla hormoner som spökar men det är inte så troligt eftersom jag testade negativt för två veckor sen och testen nu blir starkare för varje dag. Jag är gravid på riktigt, så nu var det sagt, ska bara börja tro på det också . Jag tror den värsta oron kommer komma när det närmar sig vecka nio eftersom det var då det gick illa förra gången. Ska boka ett vul i vecka tio för att se om den lilla klarar sig förbi den veckan levande. Det är andra barnet, har en son på 1,5 år. Kram till er som blöder, usch kan bara tänka mig vilken oro ni känner!

Hej!

Kul att det gick så fort att bli gravid igen! Var det ditt första mf?

Grattis!!

• Patricia4
    Solros78 skrev 2014-01-14 17:06:19 följande:

Jag oron tär enormt. Blödde precis lite mer, inget sen igår. Vad är det för konstiga miniblödningar som kommer oregelbundt liksom??

Jag hade mycket lättare att hantera mitt ma i september när det väl var ett faktum än dessa oroskänslir som sköljer över en varje fång man får blödning mm, då gråter jag stup i kvarten.

Hur går det tjejen? Hoppas det har lugnat ner sig för dig.

Jag blöder fortfarande men det är mer åt det bruns hållet och bara när jag torkar mig...hoppet lever.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-01-14 21:01:46 följande:
    Hur går det tjejen? Hoppas det har lugnat ner sig för dig.

Jag blöder fortfarande men det är mer åt det bruns hållet och bara när jag torkar mig...hoppet lever.
    Jag har blött mer än tidigare nu ikväll men det kommer inte igång på riktigt, jag vill ju bara att det ska gå över nu så jag får börja om på nytt...
  • Patricia4
    Solros78 skrev 2014-01-14 21:21:45 följande:
    Jag har blött mer än tidigare nu ikväll men det kommer inte igång på riktigt, jag vill ju bara att det ska gå över nu så jag får börja om på nytt...
    Fan så vi har det! Skickar en kram !
Svar på tråden Vi som är gravida igen efter mf - bf sommaren/ hösten -14