• Thotis90

längtar efter ett +

Vi har försökt i 2 år (BIM imorgon. Går då in på 25:e försöket om mensen kommer) och avslutade vår fertilitetsutredning i somras. Det har inte hittats några fel på varken mig eller sambon. Jag känner dock att någonting är fel då jag -08 blev gravid på andra försöket (med en annan man). Den graviditeten slutade i en sen abort och jag har inte blivit gravid efter den. Har försökt i totalt 3 år (med sambon och ett ex)... Man går inte från att bli gravid snabbt till att inte bli gravid alls om allt är som det skall. Punkt slut!

Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Kerstin91 skrev 2014-01-05 17:57:58 följande:
    Blev lite nyfiken, varför slutade ni fertiltetutredningen? För att dom inte hittade några fel på er?
    Vi avslutade den inte på eget initiativ, utan det fanns helt enkelt inte mer att göra. Inga fel hittades (jag anser dock att de inte har gjort det de har kunnat. De tog t.ex. inte alla blodprover för att jag har regelbunden mens).
  • Thotis90
    Kerstin91 skrev 2014-01-05 23:56:32 följande:

Men.. fick ni ingen fråga om ivf?
    Nej. De bara tog förgivet att vi ville göra IVF och skickade oss dit utan att fråga
  • Thotis90
    MiaIa90 skrev 2014-01-06 13:52:38 följande:
    Men så kan dom inte göra utan att prata med er tycker man men läkare tror dom har lagen på sin sida att göra saker över huvudet på en. 
    Vi pratade med en kurator när vi började fertilitetsutredningen (standard här) och jag sade då att jag såg IVF som EN SISTA UTVÄG, att jag ville prova allt annat först... 
Svar på tråden längtar efter ett +