• MiaIa90

längtar efter ett +

Kerstin91 skrev 2014-01-01 18:22:23 följande:

En bebis ska vi hinna få :) iallafall va gravida innan 2014 är slut. :)
    Nja,vet inte riktigt faktist.. När vi har haft sex under ägglosnings perioden så kommer antagligen mensen en vecka innan eller efter.. eller så får jag alltid rosa flytningar innan jag får min mens... Men däremot när vi inte har haft sex under ägglosnings perioden så har mensen kommit som vanligt. Konstigt nog.

Har du regelbunden mens?
    Jo hoppas på att de blir så:).
    Jag är 23år och sambon är 41år nu i januari.
    Men gud vad skumpt ju,undra vad se kan bero på. 
    Jag har haft regelbunden i några månader men den sista nu i december var ca 7dagar sen:/
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-01 19:00:14 följande:

Ja det undrar jag också. Ska ta de med min läkare så det inte är något som är fel.

Hehe då har vi båda äldre killar. Min sambo är 36 och jag är 22 :).
    Jo gör de men har ni testat äl tester?
    Jag ska nog börja testa de denna gången. 
    De är mycket bättre med äldre killar tycker jag.
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-01 19:17:50 följande:

Nej faktist inte. Men det är något man skulle göra. Ingen dum ide. Jag har liksom en app i mobilen som handlar om mens/ägglosning/feritil. Den håller koll på när mensen börjar,slutar. När man har ägglosning och när man då är feritil.
    Heter din period tracker?
    Den har ajg är rätt bra men inte helt säkert på att den fungerar helt ok. 
    Du kan köpa billiga äl och gravidetets tester på billigatester.se.
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-01 19:36:28 följande:

Ja precis så heter den.. antagligen så är den inte helt rätt. Okej tack för tipset! :)
    Ne den kan ju vara någon dag fel fram eller tillbaka. 
    Specielt om man ahr lite oregelbunden och mensen kommer lite innan bim eller någon dag efter. 
    Men bra att ha den kvar endå då har man lite mer koll på saker använd den samtidigt som äl tester kan hjälpa. 
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-01 20:07:53 följande:

Jag har tagit bort det för jag kollade över den. Och enligt den så ska jag ha ägglosning tre dagar efter sista mensdagen? Stämmer väl inte?
    Ne de kan inte stämma tror jag man brukar ju oftast ah den ca 10-14dagar efter mensen är slut. 
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-01 20:18:01 följande:

Och denna har jag följt... ?
    Låter konstigt att de inte kunna ta sig då:/.
    Hur länge är de ni föröskt?
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-01 21:02:27 följande:

3 år.
    Jag får se över detta igen. Men 4 dagar efter sista mensdagen stämmer inte..
    Lika som här då 3års försökande i april.
    Gör de de kommer bli bra. 
    Men förösk ah sex 2-3gånger vecka så missar ni inte äl.
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-01 21:24:45 följande:

Nya tag nu :) vår tur nu!
    Oja måste bli de. 
    Kan inte förstå varför de ska vara så svårt att få bli gravid. 
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-01 23:40:22 följande:

Förstår inte varför vi inte kan bli gravida som alla andra? :( orätttvist är vad det är.
    De är sjukt oretvist en del blir gravida bara av att se ett par kallingar och en del som inte ens vill ha barn blir gravida. sedan dom som får kämpa och kämpa:(.
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-02 00:04:36 följande:

Ja precis.. så sjukt orättvist. Skulle göra vad som helst för att bli gravid. Skapa en familj tillsammans med min sambo är min största önskan här i livet. Skulle inte vilja ha någoting annat. Åh! :( nu kommer de hemska känslorna igen..
    Så är de för mig med de är de enda jag vill kunna få en liten bebis och kunna ge min sambo ett barn.
    Känns specielt jobbigt på fars dag och så där när sambon inte har barn och han är älst men att hans två bröder har barn. 
    Då känns de i mitt hjärta. 
    Sedan att de är mitt fel att de inte tar sig. 
    Var ju fel på mig men inte på sambon. 
    Man får ha ledsna tankar man får vara arg.
    Men man måste också försöka se frammåt. 
    Att de kommer bli ens egna tur någon gång också.
Svar på tråden längtar efter ett +