• Lisastina

Är du också babyrojalist?

Intresset för kungahusets göranden och låtanden är på nedgång och fler och fler kan tänka sig att avskaffa kungahuset. Samtidigt är det mer regel än undantag att små barn benämns prinsar och prinsessor och att de får kläder och ting med kronor osv på. 

Föräldrar som kallar barn prins/prinsessa kallar ju indirekt sig själva kung/drottning, fö. 

Hur gör du? Och varför?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du också babyrojalist?
  • Zizza

Jag är för  vårt kungahus.... och har prinsessor och en liten prins hemma hos mig.
    Själv tycker jag att det är det vackraste jag kan kalla mitt barn är prins/prinsessa å namnet 

• zeraff

Jag är totalt obrydd över kungahuset och skulle aldrig någonsin kalla mina barn för prins/prinsessa Kräks

hen
  • Mercurialis

Jag kallar varken mina eller andras barn för prinsar/prinsessor.
    Jag är mer emot monarkin än jag är för den.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Catti41

Jag är anti-rojalist och skulle aldrig kalla några barn för prins/prinsessa. Inte ens Estelle.

• FemmeM
    zeraff skrev 2013-12-30 18:37:15 följande:
    Jag är totalt obrydd över kungahuset och skulle aldrig någonsin kalla mina barn för prins/prinsessa Kräks
    Samma här. Fast inte helt obrydd då jag gärna ser att man avskaffar skiten. Kostar bara pengar och helt onödigt.
  • DenNamnbitne

Jag är emot monarkin(trots att jag inte bryr mig ett skvatt om hur många bordeller den så kallade kungen besöker) och skulle inte kalla barn för prinsar/prinsessor.

Fast, ja, jo kanske att jag skulle det omedvetet. Jag tycker monarkin är lite charmig i ett sagoperspektiv, men den är ju helt klart förlegad och dagens svenska är bedrövlig. 

• Alexi

Jag är helt för monarkin men skulle aldrig komma på tanken att kalla mina barn för prins/prinsessa, jag tycker det låter jättefånigt.

• fluu

Jag är för monarki, i ungefär den form som finns nu och skulle aldrig i mitt liv kalla min unge för prinsessa. Eller prins heller för den delen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Bling1975

Jag kallar aldrig barn för prinsar/prinsessor. Har ingen direkt åsikt om monarkin.

• EvelinasSyster

Bryr mig inte så jättemycket om monarkin men tycker den är rätt onödig. Kallar min dotter för sessan ibland men aldrig prinsessan och skulle inte heller använda prinsen till en son. Vet inte vad det gör mig till för typ

Svar på tråden Är du också babyrojalist?