Inlägg från: Anonym (besviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (besviken)

Besviken

Min enda vän önskade mig inte en god jul. Själv har hon familj och vänner. Är det inte illa att hon inte ens kunde önska mig en god jul? Borde man inte tänka lite extra på ensamma människor kring jul?
    '
    I normala fall brukar vi höras av ca 1-2 gånger per vecka. 

• Svar på tråden Besviken
  • Anonym (besviken)
    Anonym (nm) skrev 2013-12-31 04:58:18 följande:
    Jo verkligen! Är hon väldigt stressad, glömsk, svårt att komma ihåg saker? Eller tror du hon markerar, har ni en konflikt på gång?

Jag tycker det är ett allvarligt fel av en som har stort nätverk att glömma bort en vän som har litet nätverk. 

Gott slut, gott nytt år, god fortsättning, hoppas ditt 2014 innebär lite nya bra vänner!
    Hon är väl inte mer stressad än någon annan. Vi  har ingen konflikt, men efter detta svek så har hon sjunkit i mina ögon. 

Jag har inget nätverk alls.. Helt ensam.

Tack för dina ord!
  • Anonym (besviken)
    Anonym (nm) skrev 2013-12-31 06:56:36 följande:
    Tycker helt tvärtom. För mig är inte vänskap så slapp och likgiltig.

Hur jobbigt är det att skicka ett sms? OM man nu öht tänker en tanke på sin vän, som man vet är ensam?
    Tack för dina ord!

Jag håller med dig. Jag hade blivit glad om hon hade skickat ett sms. Det är så enkelt, men hade betytt mycket för mig.
  • Anonym (besviken)
    Anonym (Karl) skrev 2013-12-31 06:02:10 följande:
    Sa du god jul till henne? För vissa är det inte så viktigt å säga det, så dra inte för hastigt på detta helst om det är din enda vän, jag själv har ganska många kompisar å då vi gör ingen stor sak om det stöter man på den lr dom vid jul har det blivit just de ja god jul på dig lr har man inte sagt något alls, för mig är det inte viktigt men jag själv skulle bli mycket brydd om det var någon som tog upp det också med mig, men det är bara min åsikt. God jul på dig
    Nu är det ju knappast hon som ligger i underläge. Det är jag som får genomlida varje jul i total ensamhet. Du verkar inte riktigt förstå hur hemskt det är att vara ensam.

Denna "vän" kan sitta och berätta i sms allt hon gör med familjen och vänner, men är aldrig intresserad av hur jag har det. Hon har ju ingen fingertopkänsla.
  • Anonym (besviken)
    nymedlem skrev 2013-12-31 09:08:22 följande:
    JAG förstår dig precis. Mina s.k vänner vet att jag har förlorat allt och var helt ensam i jul. En tjejkompis messade mig på viber från London, ingen annan hörde av sig. 
    Detta trots att alla vet att jag har förlorat min bästa vän för 3 veckor sedan och sitter ensam i jul igen.

Man blir så ledsen och till slut nästan hatisk ..........

Men ts, alla är så upptagna med sitt, såna som du och jag är inte värda att bry sig om. Gråter
    Jag beklagar verkligen att du "sitter i samma båt" som mig. 

Intressant att höra att det finns fler i samma situation som mig.
  • Anonym (besviken)

Hon "glömmer" dessutom min födelsedag varje år. 

• Anonym (besviken)
    Anonym (Karl) skrev 2013-12-31 09:46:31 följande:
    Här har du ju en kanske blivande kompis TS! Vill inte låta dryg lr nedlåtande på något sätt men har hon aldrig fingertoppskänsla som du beskriver hon så varför hade du väntat dig ett mess av henne när du känner hon så väl, helst när du inte skickade själv? Och jo jag vet exakt hur det är å vara ensamen på jul...
    Du säger att du vet hur det är att vara ensam till jul, men jag är ensam hela tiden. Det är en stor skillnad.
  • Anonym (besviken)

Hon struntade i att höra av sig till mig veckan innan jul och under hela julveckan. Hon hörde av sig först idag.. Då är det endast prat om allt hon ska göra med familjen och vänner. Inga frågor alls om hur jag har det.

• Anonym (besviken)
    Shorona skrev 2013-12-31 11:08:48 följande:
    Ts, varför kunde inte du smsa henne?
    Det var väl knappast hon som behövde höra "god jul". Hon hade chansen att visa en ensam människa lite omtanke, men gjorde det inte. 
  • Anonym (besviken)
    Evm skrev 2013-12-31 11:16:32 följande:
    Är det så svårt att skriva det riktiga problemet i TS? Problemet är alltså att hon är en dålig kompis, inte att hon inte önskade god jul? Hade du skrivit det i TS hade du garanterat fått andra svar.
    Jag tycker att det var dåligt av henne att inte visa sin omtanke på självaste julafton. Det är så simpelt att sms:a två ord till en person. 
  • Anonym (besviken)
    Evm skrev 2013-12-31 11:20:54 följande:
    Varför gjorde du inte det då?
    Det är knappast hon som är den ensamma och olyckliga.
  • Anonym (besviken)
    Shorona skrev 2013-12-31 11:22:58 följande:
    Men om den frasen inte betyder något för henne då? Kanske är därför hon inte smsade?
    Eller så kanske hon förväntade sig att DU hörde av dig till henne först om hon är van vid att vara den som tar kontakt?

Svårt att veta när jag inte vet hur eran relation är vanligtvis. Och om du ofta har en offerkofta på eller om det är befogat just nu.
    Det är alltid hon som kontaktar mig. 
  • Anonym (besviken)
    Shorona skrev 2013-12-31 11:30:57 följande:
    Varför?
    Det är ot.
  • Anonym (besviken)
    Shorona skrev 2013-12-31 11:42:11 följande:
    Nej, jag vet ju bara den lilla infon du, ts, har delat med dig av. Och med den informationens hjälp kan jag bara konstatera att JAG hade ledsnat på att vara den som tar kontakt hela tiden. JAG använder mig av tvåvägskommunikation, inte bara envägs. Envägs visar i mina ögon att den som aldrig kontaktar inte är intresserad.
    Hon själv önskar vara den som kontaktar. Hon ringer när hon har tid. Det är så det ser ut.
  • Anonym (besviken)
    Anonym (Karl) skrev 2013-12-31 11:46:00 följande:

Jag svarade bara på att inte jag visste hur det kändes att fira jul själv! Men det gjorde jag! Ja det är tragiskt att det kan bli som det har blivit för dig! Hur gammal är du?
    Jag är någonstans mellan 27-31 år. Vill inte säga exakt då jag inte vill bli igenkänd.
  • Anonym (besviken)
    Anonym (Karl) skrev 2013-12-31 12:28:06 följande:

Tänkte bara om man hade med en tonåring å göra med! Jobbar du? Det känns som du måste få komma ut å träffa nå människor, tex utbildningar lr nå liknande, känns som du inte jobbar iaf men jag kan ju ha fel :)
    Jag är tyvärr sjuk. 
  • Anonym (besviken)
    Anonym (Karl) skrev 2013-12-31 13:16:56 följande:
    Hur vill du att vi ska hjälpa dig? Vill du svara på varför du är sjukskriven? Finns föräldrarna kvar i ditt liv? (Inge tvång)
    Jag har en fysisk sjukdom.
  • Anonym (besviken)
    Anonym (Karl) skrev 2013-12-31 13:16:56 följande:
    Hur vill du att vi ska hjälpa dig? Vill du svara på varför du är sjukskriven? Finns föräldrarna kvar i ditt liv? (Inge tvång)
    Tack för din omtanke! Du verkar vara en godhjärtad människa.
  • Anonym (besviken)
    Anonym (Karl) skrev 2013-12-31 13:40:09 följande:

Tack :) men det betyder inte så mycke när du verkar ha det så tufft som du har det, vad har du för intressen?
    Jag har inga särskilda intressen. Min hälsa gör så att det blir svårt att ha det. All min energi går till att försöka klara vardagen. 

Förr i tiden så brukade jag träna. På den tiden var jag friskare. Det har bara gått utför sedan dess. 
  • Anonym (besviken)
    Anonym (Karl) skrev 2013-12-31 13:53:45 följande:

Okey låter som det inte träna upp då heller! Har du testat å spelat nå spel, finns ju spel för alla nu för tiden, tänkte på ps3 lr nå liknande? Roligt å dessutom finns ju ett stort nätverk där!
    Nej, jag har inte tänkt på det. Jag får googla ps3.
Svar på tråden Besviken