• Anonym (:´()

Inväntar missfall

Fick bekräftat igår att fostrets hjärta inte slog. Är i v.10
    Två läkare tittade och ingen såg hjärtaktivitet och jag så också på skärmen att inget hjärta slog. Så nu ska man gå här hemma och vänta på missfall i 2 veckor! Sen har jag fått en tid till gynakuten om 2 veckor för att få tabletter.
    Det jag känner är, kan man åka till gynakuten innan och be att få bli skrapad istället?
    Hade ett missfall förut då jag var i v.9 och det lilla embryot/fostret kom ut när jag var på toa och när jag torkade mig så kom allt ut så jag stod där med fostret/hinnesäcken i min hand Gråter
    Jag blev helt chockad av att ha den lill* i min hand.
    Jag vill inte uppleva det igen!! Och vart ska man göra av den lill*? När jag fick missfallet förra gången så befann jag mig på sjukhus så de fick ta hand om det.
    Men det känns så hemskt om jag ska få missfallet hemma och typ spola ner det?? Hoppas ni förstår hur jag menar.
    Allt känns bara piss!

• Svar på tråden Inväntar missfall
  • Aimee68

Jobbigt 😥kram

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Life

Herregud, det måste ha varit helt fruktansvärt. Och att du vet att ditt barn inte lever, gå runt och vänta på att det kommer ut, kunde de inte ha skrapat dig på plats? Usch, känns ju helt inhumant...

Aimee68 skrev 2013-12-31 10:54:05 följande:
    Jobbigt 😥kram
    Tack.
    Life skrev 2013-12-31 11:07:18 följande:
    Herregud, det måste ha varit helt fruktansvärt. Och att du vet att ditt barn inte lever, gå runt och vänta på att det kommer ut, kunde de inte ha skrapat dig på plats? Usch, känns ju helt inhumant...
    Jag var rätt chockad så jag ifrågasatt inget igår utan tänkte att ok, jag får gå hem och vänta på att få mf. Men sen när jag kom hem och jag började tänka mer "klart" så känner jag att det här är ju "vidrigt"! Gå runt med ett dött foster i mig och vänta dag ut och dag in nu under 2 veckor att det ska komma ut Gråter
    Nä ska ta och ringa till gynakuten/abortmottagningen nu efter nyårsdagarna är slut och höra om jag kan få bli skrapad istället.
  • Anonym (oxå haft)
    Anonym (:´() skrev 2013-12-31 11:16:59 följande:
    Tack.Jag var rätt chockad så jag ifrågasatt inget igår utan tänkte att ok, jag får gå hem och vänta på att få mf. Men sen när jag kom hem och jag började tänka mer "klart" så känner jag att det här är ju "vidrigt"! Gå runt med ett dött foster i mig och vänta dag ut och dag in nu under 2 veckor att det ska komma ut Nä ska ta och ringa till gynakuten/abortmottagningen nu efter nyårsdagarna är slut och höra om jag kan få bli skrapad istället.

Förstår att det känns förjäkligt! Har du inte fått någon förklaring till varför du ska vänta? Jag har fått förklarat för mig att man vill ge kroppen en chans att ta hand om det själv pga att det brukar resultera i mindre smärta och andra komplikationer. Skrapning görs normalt sett bara i de fall där kroppen inte lyckats få ut allt själv. Detta för att en skrapning innebär ökad risk för infektioner vilket kan leda till allvarliga komplikationer. Lider verkligen med dig! Ibland är livet orättvist.
    Anonym (oxå haft) skrev 2013-12-31 11:26:55 följande:

Förstår att det känns förjäkligt! Har du inte fått någon förklaring till varför du ska vänta? Jag har fått förklarat för mig att man vill ge kroppen en chans att ta hand om det själv pga att det brukar resultera i mindre smärta och andra komplikationer. Skrapning görs normalt sett bara i de fall där kroppen inte lyckats få ut allt själv. Detta för att en skrapning innebär ökad risk för infektioner vilket kan leda till allvarliga komplikationer. Lider verkligen med dig! Ibland är livet orättvist.
    Jo läkaren förklarade nåt om att det bästa är att kroppen får sköta det själv. Det enda jag tänker på nu är om det blir som förra gången när jag fick "allt" i handen Gråter Kommer få panik! 
    Ska jag liksom bara spola ner det? Det är det som jag tänker på..alltså man kan ju inte begrava fostret men det känns väldigt jobbigt om det skulle bli som förra gången men då befann jag mig på sjukhuset så de tog hand om "det".
  • Anonym (Kram)

Så sorgligt och jobbigt för dig :( Tycker också du ska försöka få hjälp innan..

Stor kram!!

• Anonym (oxå haft)
    Anonym (:´() skrev 2013-12-31 11:50:26 följande:
    Jo läkaren förklarade nåt om att det bästa är att kroppen får sköta det själv. Det enda jag tänker på nu är om det blir som förra gången när jag fick "allt" i handen  Kommer få panik! 

Ska jag liksom bara spola ner det? Det är det som jag tänker på..alltså man kan ju inte begrava fostret men det känns väldigt jobbigt om det skulle bli som förra gången men då befann jag mig på sjukhuset så de tog hand om "det".

Ja det är ju jättesvårt att veta. Jag själv blev hemskickad med cytotec eftersom min bebis varit död i tre veckor. Var också jätteorolig att jag skulle behöva spola ner i toan, men jag märkte aldrig när allt kom ut. Det kom visserligen en massa blodiga klumpar, men det var aldrig värre än riklig mens så jag trodde inte ens att det hade kommit ut. Kan du inte ringa och prata med de om din oro? Att du har dåliga erfarenheter? Skickar en kram!
  • Anonym (Snart snö)

Jag har också varit med om att invänta ett missfall. Kruxet var att jag samtidigt hade ett friskt levande foster som skulle fortsätta leva. ( skulle haft tvillingar). Var väldigt oroligt, om det friska fostret skulle "åka med ut". Missfallet gick jag på toa, blod överallt, såg fostret ligga på porslinet, v 8-gammalt, usch vilken känsla...spolade ner det. Har nu en 11-åring som inte " åkte med ut". Vilken lycka!

• palomaland

jag fick missfall för ca 3 veckor sen.. jag blev också hemskickad för att vänta på att kroppen skulle starta missfallet själv... dagarna gick... inget hände, jag småblödde bara lite. nån som tror på akupunktur/zonterapi? ja tror lite halvt på det.. eller ja om en utbildad person jobbar med akupunktur så tror jag på det... MEN till saken.. :) jag googlade upp vart punkten för livmodern sitter, kunde inte hitta den i foten även fast den troligen finns där.. men jag hittade punkten för livmodern i handen! :) nu har jag ingen aning om det här bara var en slump men min sambo satt å tryckte på punkten väldigt hårt under kvällen och ca 1-2 timmar senare känner jag hur det börjar rinna till så jag springer till duschen och då bara forsar allt ur mig på en gång... jag undrar fortfarande om det bara var en slump eller om det verkligen hjälpte att trycka i handen

Ringde abortmottagningen och fick en tid nu om några dagar. Hon jag pratade med var så förstående och det kändes skönt att få prata med henne. Så jag ska bli skrapad och sövd om nu inte missfallet hinner startas av sig själv.
    Tack för alla era svar, även om det är tråkigt att ni också gått igenom samma sak tyvärr så känns det skönt att kunna ventilera med andra som vart i samma situation.
    Kram

Svar på tråden Inväntar missfall