Inlägg från: Anonym (oxå haft) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oxå haft)

Inväntar missfall

Anonym (:´() skrev 2013-12-31 11:16:59 följande:
    Tack.Jag var rätt chockad så jag ifrågasatt inget igår utan tänkte att ok, jag får gå hem och vänta på att få mf. Men sen när jag kom hem och jag började tänka mer "klart" så känner jag att det här är ju "vidrigt"! Gå runt med ett dött foster i mig och vänta dag ut och dag in nu under 2 veckor att det ska komma ut Nä ska ta och ringa till gynakuten/abortmottagningen nu efter nyårsdagarna är slut och höra om jag kan få bli skrapad istället.

Förstår att det känns förjäkligt! Har du inte fått någon förklaring till varför du ska vänta? Jag har fått förklarat för mig att man vill ge kroppen en chans att ta hand om det själv pga att det brukar resultera i mindre smärta och andra komplikationer. Skrapning görs normalt sett bara i de fall där kroppen inte lyckats få ut allt själv. Detta för att en skrapning innebär ökad risk för infektioner vilket kan leda till allvarliga komplikationer. Lider verkligen med dig! Ibland är livet orättvist.
  • Anonym (oxå haft)
    Anonym (:´() skrev 2013-12-31 11:50:26 följande:
    Jo läkaren förklarade nåt om att det bästa är att kroppen får sköta det själv. Det enda jag tänker på nu är om det blir som förra gången när jag fick "allt" i handen  Kommer få panik! 

Ska jag liksom bara spola ner det? Det är det som jag tänker på..alltså man kan ju inte begrava fostret men det känns väldigt jobbigt om det skulle bli som förra gången men då befann jag mig på sjukhuset så de tog hand om "det".

Ja det är ju jättesvårt att veta. Jag själv blev hemskickad med cytotec eftersom min bebis varit död i tre veckor. Var också jätteorolig att jag skulle behöva spola ner i toan, men jag märkte aldrig när allt kom ut. Det kom visserligen en massa blodiga klumpar, men det var aldrig värre än riklig mens så jag trodde inte ens att det hade kommit ut. Kan du inte ringa och prata med de om din oro? Att du har dåliga erfarenheter? Skickar en kram!
Svar på tråden Inväntar missfall