• scrapparlotta

Vill kunna prata in sms på min mobil, hur?

Jag skulle vilja få funktionen att prata och telefonen skriver sms eller andra meddelanden att funka. Men jag får bara allt på engelska. Jag har sms appen Go SMS pro, men när jag ska prata in där så blir det bara på engelska. Man ska väl även på andra ställen kunna prata och telefonen söker, tex efter namn när man ska ringa upp eller så.

Jag har samsung galaxy S2.

• Svar på tråden Vill kunna prata in sms på min mobil, hur?
  • Zoja

Gå in i ett meddelande - inställningar - voice input så ska du i alla fall kunna tala in sms.

• scrapparlotta

men även om jag säger det på svenska så blir det på engelska....ofta nåt annat ord än vad jag sa...Hittar inte var jag kan ändra det. Jag har nåt som heter Voice talk, som skulle vara jättebra. Där kan man tex säga Ring mamma....men man får säga det på engelska för att det ska funka. Så irriterande!

• Zoja
    scrapparlotta skrev 2014-01-01 06:19:22 följande:
    men även om jag säger det på svenska så blir det på engelska....ofta nåt annat ord än vad jag sa...Hittar inte var jag kan ändra det. Jag har nåt som heter Voice talk, som skulle vara jättebra. Där kan man tex säga Ring mamma....men man får säga det på engelska för att det ska funka. Så irriterande!
    Har du telefonen inställd på svenska då? Om du har en app kan ju den vara på engelska..

Min erfarenhet av att prata in sms och så är att det går helt åt helvete.
Svar på tråden Vill kunna prata in sms på min mobil, hur?