• mikipiki

Blivit lämnade för en annan, hur överleva?

Hej TS!

Jag var med om en liknande separation för tre år sen. Råkade en kväll se ett sms på hans telefon och sen rasade hela världen ihop. Jag hade inte heller någon egen familj och jag trodde att jag skulle dö av all ångest. Jag gjorde också samma som du, grät, gick ner i vikt, ringde till honom och bönade och bad för att han skulle komma tillbaka, jag ältade hela vårt förhållande och allt han sagt 1 miljon gånger och jag lovade honom att förändra allt han inte tyckte om hos mig bara han kom tillbaka.

Jag var helt förkrossad, medan han var lycklig och nykär och mitt i detta satt vår stackars två-åring.

Hursomhelst så gick det över till slut. Man bara vaknar en dag och så plötsligt så känns det inte lika mycket längre. Att det kommer att komma en sån dag känns dock helt obegripligt när man är mitt i sorgen.

Nu har det iallafall gått tre hela år sen dess och jag har kommit vidare. Det hade jag gjort redan för 1,5 år sen till och med. Jag kan fortfarande emellanåt komma på mig själv med att jämföra mig med henne, men så kommer jag på att hans åsikt inte berör mig och bara släpper det. Nu hade jag visserligen väldigt 'tur' då hans familj vägrade säga upp kontakten med mig bara för att det tagit slut, men det kan säkert ordna sig för dig med. Det kommer vara skitjobbigt i vad som kommer kännas som en evighet, men det blir bättre och man kommer över det och att bara veta detta kan vara tröstande.

Bara fortsätt överleva så blir det bättre med tiden, lovar!

Svar på tråden Blivit lämnade för en annan, hur överleva?