• Anonym (förbannad)

styvbarnen har stor fest hemma i vårt hus, irriterad

Som ni ser på den missunsamma rubriken firar mina styvbarn ( två tonåringar) nyårsafton i vårt hus med över 30 personer inbjudna,. 
    De har precis kommit hem från en långresa och nu tillåter deras far och tillika min sambo att de släpar in ett 30-tal fulla ungdomar i mitt nystädade hem!!!! 

Så sjukt irriterad 

Vad säger ni? Ja, jag är väl missunnsam, men jag hatar det.  Jag vill inte ha dessa drägliga ungdomar i mitt hem,varför skall de vara just hos oss, - det finns alltid en massa hemmafester, men min käre sambo låter dem naturligtvis vara hos oss!!! 

Åh, sjukt irriterad. 
    ( jag är bortrest, varför jag inte vetat ngt om det och inte heller kunnat opponera mig, utan min sambo sa nu ikväll att "hoppas huset står kvar imorgon eftersom X och X har fest hemma med 30 personer) . 

Hatar att vara styvförälder. 
    REKOMMENDERAS TYVÄRR TILL INGEN 
    ( betyder inte att jag hatar hans barn) 

• Svar på tråden styvbarnen har stor fest hemma i vårt hus, irriterad
  • Fjärilslarv

men de städar ju givetvis imorgon.

• viseversa

Oj jag förstår att du är arg. Har själv varit på såna fester som ung och har tänkt många gånger att jag ALDRIG skulle ha en sån fest hemma. Det är massor som går sönder det är hög volym grannar blir störda noll respekt för ägarens(hemmets) saker. Nej fy din MAN och hans barn får se till att allt är skinande rent sen. Och ersätta ev saker som gått sönder.

• Anonym (förbannad)

ja, men det vet väl ju alla hur den städningen är… 

• Fjärilslarv
    viseversa skrev 2013-12-31 22:23:32 följande:
    Oj jag förstår att du är arg. Har själv varit på såna fester som ung och har tänkt många gånger att jag ALDRIG skulle ha en sån fest hemma. Det är massor som går sönder det är hög volym grannar blir störda noll respekt för ägarens(hemmets) saker. Nej fy din MAN och hans barn får se till att allt är skinande rent sen. Och ersätta ev saker som gått sönder.
    alltså att ha hemmafest är inte lika med att saker blir förstörda eller att grannar blir stöda mycket eller att man inte har respekt för värdens saker. det beror ju helt på sällskapet! sådanna neandertalare skulle jag aldrig bjuda hem.
  • Petite Chérie
    Fjärilslarv skrev 2013-12-31 22:21:21 följande:
    men de städar ju givetvis imorgon.

That's adorable! Två bakfulla tonåringar som storstädar huset

Du är inte missunnsam för fem öre, TS och jag fattar inte vad din karl tänkte med.

Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Fjärilslarv
    Petite Chérie skrev 2013-12-31 22:26:13 följande:

That's adorable! Två bakfulla tonåringar som storstädar huset

Du är inte missunnsam för fem öre, TS och jag fattar inte vad din karl tänkte med.

har man fostrat sina barn rätt så städar de givetvis.
  • Tow2Mater

Hoppas du inte har smycken etc liggandes synligt. Såna fester brukar dra med sig fler än de inbjudna....

• Petite Chérie
    Fjärilslarv skrev 2013-12-31 22:27:20 följande:
    har man fostrat sina barn rätt så städar de givetvis.
    Det kommer inte vara lika rent som det var när TS lämnade det, det garanterar jag.
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Fjärilslarv
    Petite Chérie skrev 2013-12-31 22:28:40 följande:
    Det kommer inte vara lika rent som det var när TS lämnade det, det garanterar jag.
    jag förutsätter att man städar och lämnar hemmet som det var när man kom dit om man ska ha fest, annars är man inte mogen för det.
    i värsta fall så får väl sambon städa.
  • viseversa

Ja det håller jag med om. MEN fulla ungdomar blir ofta inte som dom brukar. Mycket vett försvinner med alkoholen. Tyvärr är det så. Även dom snällaste vänner kan bli tanklösa när dom är fulla.

Svar på tråden styvbarnen har stor fest hemma i vårt hus, irriterad