• Anonym (jobbigt)

Ställa ultimatum till gift man

Träffar en gift man sen några månader tillbaka och han säger att han vill leva med mig, han älskar mig. Jag känner likadant.
    Han har barn och han är mest orolig för att hans barn ska fara illa vid en skilsmässa och att det känns jobbigt att inte få träffa dom varje dag. Förhållandet till hanns fru är helt dött. Vi träffas ofta och pratar med varann flera gånger per dag.

Men jag mår väl inte helt bra i detta om sanningen ska fram.

Kan man ge honom ett ultimatum att nu får han bestämma sig, välja helt enkelt.

Är samtidigt rädd att han inte väljer mig.

Vad säger man om man ska ställa ett ultimatum och hur länge ska man vänta.

• Svar på tråden Ställa ultimatum till gift man
  • Philippa

Vad är DU för kvinna som har ett förhållande med en gift man??

Skaffa lite självrespekt och avsluta NU! Den dagen han är fri (om han blir det) kan du återuppta förhållandet.....

• Gumsegumsan

Klart att du kan ställa ett ultimatum. Det är väl schysstast för alla om han bestämmer sig en gång för alla. Jag förstår din rädsla i att bli bortvald, men vill du leva som den andra kvinnan resten av livet?

• tompatiger

TS!

Är du säker på att du måste ställa ett ultimatum?

Är du beredd att säga upp kontakten med han om han inte skiljer sig?

• Valhall

Antingen väljer han dig, och du blir den otroligt avskydda "bonusmamman", och får med all säkerhet genomlida en väldigt förgiftad relation mellan din nya man och dennes barn + ex!!

Eller så fortsätter du att vara det lurade sexsubstitutet för alltid!!

Lycka till!

• Nyfiken gul

den bistra sanningen är att det finns aldrig några lyckliga o smidiga skilsmässor. Lämnar han sin fru och sin familj pga dig så får även DU stå ut med att bli betraktad som äktenskapsbryterska, kaninkokerska osv och får stå ut med att bli hatad ett tag och hans fd fru kommer inte att vara nådig .  Även om ett förhållande är dött så har dom ändå en familj tillsammans. Hon kommer inte tacka dig direkt för att du splittrar dom. 

är DU riktit säker på att du vill vara den personen?  För du kommer att få det riktigt riktigt jobbigt.  Och ja det finns risk för att mannen ångrar sig och backar undan efter ett tag. 

Att ställa ultimatum får konsekvenser och du bör vara medveten om alla dom konsekvenserna.  Tänk dig riktigt noga för är mitt råd.

Vill han ha dig är det bästa ultimatumet att ställa att han skiljer sig FÖRST och SEN väljer att starta livet med dig. Punkt.  Något annat val finns inte. 

/ Been there , done that...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (en som vet)

Du kommer inte heller må bra om han skulle välja dig. Du tror att han är den du vill ha, men detta är ett typiskt fall där följande citat är passande: "Be careful what you wish for, because you might just get it". Jag orkar inte ens gå in på alla negativa saker som kommer hända om det blir ni, men sanna mina ord när jag skriver att det kommer vara ditt livs största misstag om du inleder något seriöst med denna man...

• Fanny b

Det viktiga i det här tycker jag är hur du ställer dig till att vara den andra kvinnan. Om du inte vill vara det bör du ge ett ultimatum och genom detta också inse att om han säger nej så är det slut. Om du inte vill vara den andra kvinnan ska du inte vänta längre. För ju längre du väntar, desto längre kan din älskare vara kvar i sin relation med sin fru. Risken finns också då att du aldrig kommer ställa något ultimatum till honom.

• Anonym (en som vet)

För övrigt så tycker jag att det är betydligt värre att inleda en relation med en upptagen man när det finns barn inblandade än om det bara hade varit han och hans fru.

• Anonym (Väx upp)

Tänk dig att din pappa var gift med din mamma och helt plötsligt informerar alla om att han hittat en ny kvinna som han tänker leva med. Hur skulle du må?

Det är inget fel på att hitta kärleken men detta TS, usch, barnen då? Visst, det är han som i grunden gör fel men jag förstår verkligen inte hur folk tänker ibland. Vi pratar om att vara humana, vi blir ledsna när andra sårar oss, vi har alla minnen från när vi var mindre som är mindre positiva, alla har vi blivit ledsna, varför måste man agera alltid utifrån sina egna intressen? När slutade folk se helheter?

Självklart kan du ställa ultimatum, men varför gör du så här? Den här familjen mår uppenbarligen inte bra, det här gör ju verkligen inte saken bättre. Den här mannen saknar ryggrad, man avslutar sitt nuvarande förhållande innan man går in i nästa.

Gud vad trött jag blir på folk ibland, lekstuga. Väx upp och börja ta ansvar. Och nej TS, vet att det här inte är ditt fel egentligen utan den kära mannen du träffar, men jag blir så f-b...

• Anonym (ultimatum)

OM du ställer ett ultimatum så måste du vara beredd att fullfölja, annars blir det bara fånigt. Om du t.ex. säger att du inte tänker träffa honom mer om han inte lämnar, så måste du ju vara beredd att konsekvensen kan bli att han inte lämnar och att du då inte ska träffa honom mer. Vet själv att detta kan vara lättare sagt än gjort. Sen det här med att förhållandet med fruns skull är helt dött...det är inte säkert att det är sant. Jag var oxå i ett förhållande med en gift man för många år sen som hävdade att det var helt dött med frun. När frun och jag pratade med varandra så kom det fram att det inte alls stämde. Det kan ju stämma i detta fall, men det behöver inte göra det. Min erfarenhet är att om två personer delar liv och säng, så förkommer det oxå en del sex. Sen kanske han inte tänder lika mkt på henne som på dig eller han kanske kan göra andra saker i säng med dig, men ...tro inte på allt han säger. Det bästa sättet att veta vad han verkligen vill är nog dock att ställa ett ultimatum. Gör klart för honom att han inte kan äta kakan och ha den kvar. Hans verkliga känslor för dig kommer du aldrig att få veta om du inte ställer krav på att han lämnar. Men var lite beredd på att svaret kanske inte är det du vill ha.

Svar på tråden Ställa ultimatum till gift man