Vilken nappflaska är bäst, NUK, MAM etc?
Dvs vilket märke? Går ni efter vilken napp ni använt tidigare eller vad avgör ert val? Har ni provat fler?
Dvs vilket märke? Går ni efter vilken napp ni använt tidigare eller vad avgör ert val? Har ni provat fler?
Hej. Jag blev rekommenderad NUK pga av nappens utformning, latex har jag valt. Nu vill inte min son ha någon annan
Vi går dels efter vilka nappar Ebba gillar bäst men även efter hur flaskorna ser ut..
Vi hade gärna haft widwneck men Ebba ratar alla nappar som finns till dem. Hon äter bara med esskas kulnappar och därför har vi flest sådana flaskor. De är dessutom billiga och roliga motiv. Jag gillar också att de inte är svängda i formen utan raka.
Sema 71 . har du wideneck nappar?
Efter att ha provar MASSOR av olika har jag kommit fram till:
Jag gillar bambinos nappflaskor bäst för de sluter tätt när man sätter på locket så då slipper man greja med de små plastbrickorna för att det inte ska läcka!
Ett annat tips är att försöka hålla sig till ett märke då alla 'plastringarna' inte är kompatibla med alla flaskor...
Lycka till...
Vi har mam,den gillar våran lilltjej mest.Fast det där är ju jätte olika.
Vad är det?
Vår lill-kille vägrade ta alla flaskor tills vi provade mam ulti-vent, den funkar jättebra så det har vi fortsatt med!
selma71, det är de med vid hals...
Jag har nog inte tänkt på att det finns olika vidder på halsen, så jag ska nog inte svara vilket det är
Jag tycker Dr. Brown's är bäst, då den har ett inbyggt system som minskar risken att barnet suger i sig luft. Hade tidigare också värmeindikator som visar lagom temperatur, men den funktionen finns tyvärr inte kvar.
Mam ultivent har funkat bra på våran kille. Han vill inte gärna använda nån annan flaska och nappen verkar vara ganska bra. Enda problemet är att mam flaskan vill läcka om man inte lär sig förebygga det