Börja springa!
Nytt år, nya möjligheter. Jag är väldigt sugen på att börja springa. Har haft en hel del på mina knän tidigare. Är det någon av er andra som har problem med knäna men springer ändå? Hur har ni kommit igång. Hur har ni t ex valt skor?
Nytt år, nya möjligheter. Jag är väldigt sugen på att börja springa. Har haft en hel del på mina knän tidigare. Är det någon av er andra som har problem med knäna men springer ändå? Hur har ni kommit igång. Hur har ni t ex valt skor?
Min kondis är nog inte så dålig egentligen eftersom jag cyklar fram och tillbaka till jobbet varje dag, men det blir jag inte svettig av. Jag har gymkort, men kommer liksom inte iväg...Jag behöver en så enkel träningsform som möjlig. Vi har fantastiska löpspår 5 min gångväg från mitt hem. Jag har hela tiden skyllt på mina kassa knän och inte använt spåren, men nu vill jag testa ändå.
Jag bor i Göteborg, där det regnar mycket...vad gör ni andra för att motiverar er till att springa i dåligt väder? Såg en kvinna på julafton som var ute och sprang i ösregn.....så imponerad av hennes motivation.
Vad är det som är fördelarna med att springa? Ser ni något resultat på kroppen, eller är det mest kondisen som förbättras?
Många bra tips, tack!