• Pellerbom

Omdöme på Tradera

Hur lång tid har man på sig att lämna omdöme på Tradera?
    Snart är det tre veckor sedan auktionen gick ut och jag betalade, men varan har ännu inte dykt upp. Jag har mailat, men inte fått svar. Vill inte sätta negativt för snabbt, det kan ju faktiskt vara så att det hänt något.

• Svar på tråden Omdöme på Tradera
  • zZzZz

Det är exakt 60 dagar efter avslutad auktion som du kan lämna omdöme så om auktionen avslutades 1a november 12.00 så kan du lämna omdöme fram till 31a december 12.00

:)

• viseversa

Efter 3 veckor hade då jag satt negativt omdöme. Speciellt när säljaren inte ens svarar på dina mail. Att det hänt något? Ja visst men troligen inte. Hade säljaren bra omdömen sen tidigare?

Instagram...LOVALOVISA
  • Matlat

Har du provat att ringa personen och/eller skicka ett vykort? Kontaktuppgifterna står på orderbekräftelsen. Har hittills inte råkat ut för några bluffar på Tradera (även om jag har hört att det är rätt vanligt så är det kanske ÄNNU vanligare att de flesta där faktiskt vill göra rätt för sig).

• Pellerbom

Jag har inte ringt, men borde nog försöka med det. Min erfarenhet är också att de flesta är måna om att det ska bli rätt. Den här säljaren var ny, bara ca 5 omdömen sedan förut.

• elyse

Om man inte får svar vid på mail så RINGER man! Får man inte svar där så skickar man ett SMS. Därefter kan man lämna negativt omdöme. 

• snedtak
    elyse skrev 2014-01-22 18:55:42 följande:
    Om man inte får svar vid på mail så RINGER man! Får man inte svar där så skickar man ett SMS. Därefter kan man lämna negativt omdöme. 
    Vad är det för hemmapåhittade regler?
Svar på tråden Omdöme på Tradera