• Anonym (Finnig)

Era BÄSTA tips mot acne?

Nu behöver jag Er hjälp! Jag är 27 år och har massvis med finnar i ansiktet! Jag har alltid tänkt att det ska bli bättre med åren men icket. Vad fan ska jag göra? Jag har varit till läkaren och fick då antibiotika. Har provat både i salva och kapselform. Det fungerar ej och blir bara svindyrt. Är less på att bli avlurad pengar av läkare som bara skriver ut denna skit och tycker att jag ska ta den "en månad till" o.s.v.
    Mina finnar är stora, små, röda, mörka, vita (som går klämma, men gör ej det).
    Tränar regelbundet och äter bra.
    Vad fan ska jag göra??? Jag vill verkligen INTE se ut som en finnig tonåring längre! Vill aldrig synas på bild eller att folk står nära mig så dom kan se min prickigakorvhud! Jag SKÄMS och detta hämmar mitt sociala liv!
    HJÄLP! Har du haft massvis med finnar och lyckats bli av med dom?? HUR? Snälla, ge mig alla era tips ni bara kommer på!!!!

• Svar på tråden Era BÄSTA tips mot acne?
  • Anonym (sara)

Om du tar p-piller, byt till yasmine eller Diane. Om du inte tar p-piller, prova att smörja med progesteronkräm.

• Anonym (Olik)

Har en vän som haft stora problem med acne och för henne hjälpte det inte med något läkaren gav henne.

Däremot när hon började tvätta ansiktet med barnängens tvål (dom fyrkantiga blocken) och vatten 3ggr/dag och slutade med ansiktscreme/foundation så minskade det gradvis...hon har också tänkt mycket på vad hon äter och konstaterat att hon får utbrott av ost,chips och choklad så det undviker hon.

• Anonym (Finnig)
    Anonym (sara) skrev 2014-01-01 18:17:29 följande:
    Om du tar p-piller, byt till yasmine eller Diane. Om du inte tar p-piller, prova att smörja med progesteronkräm.

Tar inga piller nej.

TACK!! Vart får jag tag i progesteronkräm?
  • Anonym (Finnig)
    Anonym (Olik) skrev 2014-01-01 18:27:18 följande:
    Har en vän som haft stora problem med acne och för henne hjälpte det inte med något läkaren gav henne.

Däremot när hon började tvätta ansiktet med barnängens tvål (dom fyrkantiga blocken) och vatten 3ggr/dag och slutade med ansiktscreme/foundation så minskade det gradvis...hon har också tänkt mycket på vad hon äter och konstaterat att hon får utbrott av ost,chips och choklad så det undviker hon.

Äter och tränar väldigt "rent" så snacks och dyl är det knappast. Ska kolla om tvålen. Tack snälla!
  • Aimee68

Jag vet de som testat B 5 vitaminer och där det funkat till viss del. Fast man måste nog hålla ut ett par veckor för bättre resultat.

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Anonym (Finnig)
    Aimee68 skrev 2014-01-01 18:29:38 följande:
    Jag vet de som testat B 5 vitaminer och där det funkat till viss del. Fast man måste nog hålla ut ett par veckor för bättre resultat.

Vart får man tag i dessa? Är det hela kapslar som man sväljer eller är det typ som vrustanletter?
  • Anonym (sara)
    Anonym (Finnig) skrev 2014-01-01 18:27:21 följande:

Tar inga piller nej.
    TACK!! Vart får jag tag i progesteronkräm?
    Googla på progesterAll så kommer du hitta webbutiker som säljer den. Det står inte uttryckligen att den är för akne, men du kan googla på acne+progesteronkräm och läsa om effekten. Det hjälpte mig väldigt mycket.

Vitamin B5 i stora doser fungerar också, men dels torkade det ut min hy mycket (ser ut som att den åldrats i förtid) och dels började jag till slut tappa stora mängder hår.
  • Aimee68
    Anonym (Finnig) skrev 2014-01-01 18:31:54 följande:
    Vart får man tag i dessa? Är det hela kapslar som man sväljer eller är det typ som vrustanletter?

Tror de bästa finns på typ hälsoaffärer som Life eller i fitnessbutiker. De borde vara bättre att arbeta inifrån framför krämer känns det som :/
  • Aimee68
    Anonym (sara) skrev 2014-01-01 18:32:27 följande:
    Googla på progesterAll så kommer du hitta webbutiker som säljer den. Det står inte uttryckligen att den är för akne, men du kan googla på acne+progesteronkräm och läsa om effekten. Det hjälpte mig väldigt mycket. Vitamin B5 i stora doser fungerar också, men dels torkade det ut min hy mycket (ser ut som att den åldrats i förtid) och dels började jag till slut tappa stora mängder hår.

Men usch! Va otrevligt!
  • Ellikapellika

Vad tvättar du dig med? Smörjer med?

Testa OCM, oil cleansing method, den hjälper en hel del. Det tar ett tag dock innan man märker skillnad så ha tålamod!
    Googla så hittar du hur du går tillväga.
    Sen skulle jag avråda från vanliga krämer, satsa på magra oljor eller naturliga krämer om du känner att du behöver smörja med något.

Svar på tråden Era BÄSTA tips mot acne?