• Bebis 2005

Tips på hur man kan berätta för far/mor föräldrar!!!

Jag har kommit på ännu en sak: på fuji film kan man beställa små pussel av sina digitalkort.
    Jag tänkte då att man kan skriva på ett fint papper typ:
    "I maj 2005 kommer ni bli mormor & morfar, kram!"

Sen lägger man pusselbitarna i ett kuvert och så får dom pussla ihop det

• Svar på tråden Tips på hur man kan berätta för far/mor föräldrar!!!
  • Crazy Baby

Jag har redan fundera på hur jag ska göra för att berätta för min mamma! Är förvisso inte gravid än! Men snart koppas jag!

I Västermalmsgallerian finns en affär som heter Way, där man kan göra tröjor med tryck. Tänkte göra en "Mormor-tröja" eller "Jag ska bli Mormor-tröja" eller liknande!

• Tessiluni

Vi berättade genom att köpa en present till blivande farmor. Vi köpte en sådan kopp där det stod "Världens bästa farmor". Jag trodde att hon skulle fatta direkt när hon öppnade paketet, men det gjorde hon inte . Hon tog det som en pik för hon hade frågat oss bara en månad innan om vi inte tänkte ge henne ett barnbarn snart för hon var så sugen.
    Så när hon äntligen fattade blev hon stormförtjust och började gråta. Nu har hon den på den bästa plats i köket och visar stolt upp den. KUL
    tycker jag
    Kram Linnea

• Eja

vi visade en bild från ett tidigt ultralujd som vi hade gjort, de förstod på en gång, och blev överlyckliga!

• Superteach

När vi väntade vår dotter så "hann mina föräldrar före" så att säga- de tog oss på sängkanten med att mer eller mindre berätta för oss att de hade räknat ut att jag var gravid. Men med svärföräldrarna var det annorlunda;
    Vi köpte presentböcker (Farmor resp farfar) och slog in dem i presentpapper. Det tog ett bra tag innan de kopplade men när det gjorde det så blev de överlyckliga. Böckerna förvaras nu väl synligt hema hos farmor och farfar :o)

• maria81

nästa barn jag skaffar har jag redan tänkt ut hur jag ska göra, jag ska bjuda mina föräldrar och svärföräldrarna på middag och lägga ett litet kuvert vid tallriken innehållande en ultraljudsbild av bebisen, om jag nu får fler barn..

• Jennelii

Det gäller ju att dom blir glada oxå...jag menar, att man vet att dom kommer att bli det. Min mamma har fått veta det, men inte av mig....har pratat med henne 2 ggr men hon har inte nämnt ett ord om det. Till dom andra hade hon beklagat sig över hur hemskt det var och att hon hade måstat ta 2 stora whiskey....jag har bett henne om hjälp med barnvakt EN gång för 3-4 år sen, hade blivit bjuden utomlands 1 vecka och det var min ENDA chans någonsin att få åka men hon ville inte så jag kunde inte åka...har fortfarande inte åkt och kommer aldrig att få göra det heller. Så varför ska hon bry sig och tycka att det är så hemskt att jag ska ha fler barn när jag fixar det själv?

Håll hårt i era föräldrar för dom som bryr sig är guld värda, jag har inga såna iaf....

• emzed

Berättade för både den blivande mormorn och farmorn genom att ge dem varsitt paket innahållande stickbeskrivning och garn till väldigt söta baby-tröjor med tilllhörande lapp med text "vill du sticka denna till mig, farmor/mormor? SÅ hoppas jag att jag får se den i januari när den är klar. kram från "junior"

Båda två har snart redan stickat klar så de har nog svårt att vänta på den lill*.

• emzed

Berättade för både den blivande mormorn och farmorn genom att ge dem varsitt paket innahållande stickbeskrivning och garn till väldigt söta baby-tröjor med tilllhörande lapp med text "vill du sticka denna till mig, farmor/mormor? SÅ hoppas jag att jag får se den i januari när den är klar. kram från "junior"

Båda två har snart redan stickat klar så de har nog svårt att vänta på den lill*.

• ronja3

Kanske bjuda hem dem på fika och hälla upp kaffet i en "världens bästa farmor/mormor" mugg?? Det var så jag tänkte göra, men det var innan jag spydde i hallen hos mamma....
    Mvh Ronja

• Mela2

Hej!

Jag köpte en liten body i storlek 50 och slog in den i ett paket. På paket skrev jag "litet paket med stor överraskning".

/Mela

• LillKnoppen

Men gud vad alla är gulliga! Jag är väl lite mer rakt på sak, när vi väntade i vintras (som blev ett ma) så pratade jag med mamma och hon ojade sig över all mat och dryck över jul/nyår och sa att nu skulle hon köra en vit månad och jag svarade med att jag ska köra 9 vita månader (ja, det blir fler men det blir inte så tydligt vad man menar då). Mamma blev tyst ett tag innan hon fattade.

Vi har dessutom ringt och berättat direkt för våra föräldrar när vi gjort gravtesten men när jag ser era planer så ångrar jag nästan att jag inte gjorde något pyssligt. Pussel tycker jag var är jättebra ídé!

Svar på tråden Tips på hur man kan berätta för far/mor föräldrar!!!