Kap Verde?
Någon som vart på Kap Verde med barn? Har en 1-åring och vill så gärna åka till lite sol och bad.
Andra förslag? Inte Kanarieöarna och max pris ca 13000:- för flyg och boende.
Några tips?
Någon som vart på Kap Verde med barn? Har en 1-åring och vill så gärna åka till lite sol och bad.
Andra förslag? Inte Kanarieöarna och max pris ca 13000:- för flyg och boende.
Några tips?
Kap Verde är vackert men där finns absolut inget att göra.
Jag har ingen egen erfarenhet av Kap Verde, men kollade upp lite tidigare då vi funderade på att resa dit. Tydligen kan det blåsa riktigt rejält, hittade kommentarer om att det inte gick att vara på stranden, 3-4 meter höga vågor, kepsar, handdukar mm som flög iväg.
Vi åker till Kap Verde om 3 veckor med vår 3 åring och minstingen som blir 1 år under resan. Vi har bokat ett all inclusive hotell via ving som har direktflyg dit. Har inte varit dit tidigare så jag vet inte än om jag skulle rekommendera det!
Jag och ungarna var på Kap Verde i februari förra året. HELT UNDERBART!!! Vi var i Santa Maria på ön Sal.
Visst blåste det en del men det var bara 1 dag som blåsten var lite "för mycket" och vi valde att promenera och ligga vid poolen istället. De andra dagarna var det helt lagom med fläkt.
Jag tyckte nog att det fanns en hel del att uppleva. Vi hyrde bil och åkte runt och badade i saltvattenssjöarna där man flyter som en kork, var och snorklade i en liten lagun och kollade på "det blå ögat", åkte in till "staden" och kollade hur det såg ut där, åkte runt på icke existerande vägar och upptäckte egna små pärlor runt ön, osv.
Fördelen med Kap Verde mot Kanariöarna är helt klart att det är varmare, mycket varmare i vattnet, vitare stränder och inte så exploaterat.
Jag skulle inte tveka en sekund att välja Kap Verde framför Canaris!!
Om du vill se bilder och filmer från när vi var där och läsa om hur vi hade det så gå in på denna länken så ligger vår resa där:
bondmoran.nu/
Kram och lycka till med bokning och resa
/Bondmoran