Kap Verde?
Någon som vart på Kap Verde med barn? Har en 1-åring och vill så gärna åka till lite sol och bad.
Andra förslag? Inte Kanarieöarna och max pris ca 13000:- för flyg och boende.
Några tips?
Någon som vart på Kap Verde med barn? Har en 1-åring och vill så gärna åka till lite sol och bad.
Andra förslag? Inte Kanarieöarna och max pris ca 13000:- för flyg och boende.
Några tips?
Jag och ungarna var på Kap Verde i februari förra året. HELT UNDERBART!!! Vi var i Santa Maria på ön Sal.
Visst blåste det en del men det var bara 1 dag som blåsten var lite "för mycket" och vi valde att promenera och ligga vid poolen istället. De andra dagarna var det helt lagom med fläkt.
Jag tyckte nog att det fanns en hel del att uppleva. Vi hyrde bil och åkte runt och badade i saltvattenssjöarna där man flyter som en kork, var och snorklade i en liten lagun och kollade på "det blå ögat", åkte in till "staden" och kollade hur det såg ut där, åkte runt på icke existerande vägar och upptäckte egna små pärlor runt ön, osv.
Fördelen med Kap Verde mot Kanariöarna är helt klart att det är varmare, mycket varmare i vattnet, vitare stränder och inte så exploaterat.
Jag skulle inte tveka en sekund att välja Kap Verde framför Canaris!!
Om du vill se bilder och filmer från när vi var där och läsa om hur vi hade det så gå in på denna länken så ligger vår resa där:
bondmoran.nu/
Kram och lycka till med bokning och resa
/Bondmoran
Det tycker jag absolut att ni ska göra!!! Fördelen med att hyra bil är ju att man inte kommer en hel busslast samtidigt. Vi var nästan själva vid saltvattensjöarna och vid "blå ögat" var vi HELT själva. (förutom vid ett tillfälle när en hel busslast stod och stirrade på oss när vi plaskade omkring,.. haha
Men sedan åkte de igen och vi kunde mysa vidare i flera timmar utan att se en enda kotte.
Om ni hyr bil så åk in på massa konstiga "vägar" eller helt enkelt åk ut rakt ut i ingenstans och ni kommer garanterat att hitta något kul Kolla gärna filmen jag lade in på bilresan, JÄDRAR vad det skumpade!! och då åkte vi ändå på en så kallad "väg".
Missa inte att luncha på Sal Beach Club om ni ska vara i Santa Maria. De har bra mat till bra pris och kanontrevlig personal!!
Jag önskar att vi hittat det tidigare.
Och glöm inte smörja in er… pust! Solen tar som attan även om man inte känner det på grund av att det fläktar skönt hela tiden.
Kram
Bondmoran
Åh vad roligt att höra
Jag hoppas att ni får en helt underbar resa!!! Skriv här och berätta sedan när ni kommer hem!!
Kram
Bondmoran
Jag håller med om att man kanske bara åker just till Sal en gång, sedan är det lite "been there, done that" men som jag sa så tyckte jag det var ett underbart ställe. Jag upplevde inte alls att det var skumt, vi var inne i Santa Maria varje dag och jag tyckte det var mysigt.
MEN!
Idag kom jag hem från den bästa resa jag varit på någonsin! Vi har varit en vecka i Punta Cana på Dominikanska Republiken.
FY TUSAN vilket underbart ställe Det kan jag rekomendera till alla! Barnfamiljer, vuxna, par osv. Oavsett om man vill ha lugn, lyx eller party. Man väljer bara hotell efter vad man söker helt enkelt. Där finns allt!
Klimatet är kanon! Folket är underbart trevliga! Det finns mängder att se och uppleva! Vattnet och stränderna är fantastiska.
Vill ni se bilder och berättelser så kan ni kolla här, jag har skrivit varje dag om resan:
bondmoran.nu/
Dit kommer jag åka igen, och igen, och igen...
/Bondmoran
Nu är jag hemma från Kap Verde! Vi hade en härlig resa med kanon väder, dock väldigt blåsigt. Vinden gjorde att det var röd flagg på stranden hela veckan vi var där, så vi fick hålla oss till poolen. Landet i sig gillade jag verkligen, men man ska vara beredd på att det inte finns så mycket att göra eller se. Vi har solat, grävt i sanden, badat och moffat i oss god mat och bara njutit av NO STRESS!
Jag håller med om att man kanske bara åker just till Sal en gång, sedan är det lite "been there, done that" men som jag sa så tyckte jag det var ett underbart ställe. Jag upplevde inte alls att det var skumt, vi var inne i Santa Maria varje dag och jag tyckte det var mysigt.
MEN!
Idag kom jag hem från den bästa resa jag varit på någonsin! Vi har varit en vecka i Punta Cana på Dominikanska Republiken.
FY TUSAN vilket underbart ställe Det kan jag rekomendera till alla! Barnfamiljer, vuxna, par osv. Oavsett om man vill ha lugn, lyx eller party. Man väljer bara hotell efter vad man söker helt enkelt. Där finns allt!
Klimatet är kanon! Folket är underbart trevliga! Det finns mängder att se och uppleva! Vattnet och stränderna är fantastiska.
Vill ni se bilder och berättelser så kan ni kolla här, jag har skrivit varje dag om resan:
bondmoran.nu/
Dit kommer jag åka igen, och igen, och igen...
/Bondmoran
Jag ska skriva ett inlägg om det där i morgon för det är jättemånga som frågar. Jag höll på att ge upp först för jag kollade runt på alla charterbolag och det blev på tok för dyrt.
Så vi struntade i charter och bokade med ett annat bolag där vi bokade flyg, hotell och transfer var för sig men på samma ställe och betalade alltihop samtidigt.
För 1 vecka på ett 5-stjärnigt hotell med all inclusive (och där ingick ALLT!), flyg där all mat och dryck var gratis och bättre plats än på charter, personlig transfer så betalade vi allt som allt 25000 kr för två personer….
Har aldrig känt mig så lyxig som under den veckan vi var där nere
Men jag ska skriva ihop ett ordentligt inlägg om det i morgon, hur det gick till, hur allt fungerade, vad jag förväntat mig osv, hinner inte ikväll, sitter med bokföringsskiten… pust.
/Bondmoran
www.bondmoran.nu