• L i n n

Svart bajs av järntabletter

Jag är dömd till att äta järntabletter hela livet sedan fyra år tillbaka.
    Har inte varit så noga med tabletterna tidigare år men hade tänkt ta mig i kragen och verkligen försöka äta dom varje dag nu som föreskrivet.

Som vi vet får man svartaste bajset av järn och jag undrar då - får jag leva med svart bajs resten av livet eller anpassar sig kroppen till slut till järnet och bajset återfår normal färg?

• Svar på tråden Svart bajs av järntabletter
  • Olagligvik

Jag hade det ett tag. Och ja, för mig så blev det normalt efter ett tag.

• IsDimma

Jag äter jätntabletter och upplever inte det problemet alls. Beror kanske på vilka tabletter man tar? Eller beror det enbart på att vi är olika?

• Jemp

Bara svartär väl inga större problem, men det finns olika tabletter där vissa är skonsammare mot magen.

• smys

Testa Niferex och se om de är bättre. De ska väl vara skonsammare mot magen i alla fall. Kanske blir bättre med avföringen också.

• L i n n
    smys skrev 2014-01-01 20:45:32 följande:
    Testa Niferex och se om de är bättre. De ska väl vara skonsammare mot magen i alla fall. Kanske blir bättre med avföringen också.

Jag äter Duroferon och den verkar ha en annan aktiv substans än Niferex.
  • smys

Niferex är lite nyare och lite "finare" och dyrare. Men testa och se om det är någon skillnad om det stör.

• Fatheya

Det blir förhoppningsvis bättre om ett tag. Det blev det för mig när jag åt duroferon. Niferexen fick jag vansinnigt ont av så jag slutade innan jag kom så långt.

Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • L i n n

Jag ska äta upp den gigantiska asken jag har hemma först och utvärdera bajset, så får jag se om jag ska testa andra sen :)

Svar på tråden Svart bajs av järntabletter